HOME  FACEBOOK  DESIGN BY

You are the 1. Del 5.

Datum: 2011-12-14 Tid: 12:33:30 Kategori: novell

Jag gick in på toan och tvättade ansiktet, jag tog av mig kläderna och bara slängde dom på golvet, sen tog jag bara på mig en tjocktröja och ett par mjukis shorts, Jag bestämde mig för att sms:a Ashley, hon som alltid finns där för mig.
Jag tog upp min mobil och började skriva.
- Hej Ash, det har hänt en hemsk sak.. :'(

- Vadå älskling! Ska jag komma över?

- Ja, gör det..

- Okej, är hos dig om 5 minuter.

Efter 5 minuter.

Det plingade på dörren, jag visste att det var Ashley, jag gick ner och öppnade.
Jag kramade Ashley hårt och hon kramade mig tillbaka och undrade vad som hade hänt. Vi gick upp på mitt rum och satte oss på min säng.
- Nessa vad har hänt!?

- Nathan gjorde slut..

Sa jag och fällde tårar medans jag kollade ner på golvet.
- Va, skojar du med mig!?

- Nej, han sa att han hade träffat nån annan tjej som heter Laura..

- Fan ta Laura! Vart bor hon?

- Jag vet inte skit samma, jag bryr mig inte längre, han var otrogen och nu går det inte att göra något åt saken.

- Gumman, det finns nog nån bättre kille där ute.. tänk inte på Nathan, okej? Det tar ett tag innan man hittar den rätta. Sa Ashley och kramade om mig, jag grät på hennes axel.
- Mm.. Sa jag ledsamt.
- Tack för att du finns för mig Ash,bäst är du!

- Of course älskling, alltid du och jag!

Vi började skratta, men för att rensa mina tankar gick jag och satte på musik. Vi lyssnade på Eminems låtar, och Beyoncés.
Plötsligt kom mamma in i rummet med en mellanstor kartong.
- Mamma du måste knacka innan!

- Förlåt älskling, men jag har något åt dig.

Sa mamma och log stort.
- Vad är det för något? Undrade jag och gick fram till kartongen.
- Öppna så får du se!

Jag öppnade och ut sprang världens sötaste hund! En pomeranian !
- Herregud, vilken söt hund mamma!!!

- Visst är den, den är till dig.

- Men var fick du tag i den då?

- I en liten djuraffär, tyckte den var så söt och ville köpa den till dig.

- Du är världens bästa mamma!

- Varsågod, bara du blir glad hjärtat.

Jag gick fram till hunden och bar upp den.
- Kolla Ash, är inte detta världens underbaraste hund eller!?

- Jo, vilken sötnos! Sa Ashley och började klappa och krama på den.
Mamma kom upp igen.
- Just det Vanessa, tillbehören till henne ligger där nere.

- Okej!

- Vad ska den heta? Frågade jag Ash.

- Hmm... är inte Boobo ett gulligt namn.
- Perfekt namn Ash!
Jag lät den gå runt och nosa i rummet.
- Vanessa, vill du ut och sola lite, jättesoligt ute.

- Javisst, ska bara hämta solglasögonen!

- Aa, jag har med mig i väskan.

Jag bytte om till en gråsvart t-shirt typ, och ett par jeans shorts, och ett bälte med nitar på.

Vi gick ut och satte oss vid min altan på solstolarna och började sola, vi satte på musik samtidigt.
. Vanessa tänk inte på Nathan, okej?
- Jag ska försöka, men det är svårt eftersom jag forfarande har känslor för honom.

- Jag förstår men nu har du ju Boobo som du kan mysa med när du är nere också!

- Ja. haha det kan jag. Jag är redan kär i hunden. Sa jag ock skrattade.
- Ja, det är nog den sötaste hunden jag sett Nessii!

- Mm.
Vi solade i någon timme och sedan gick vi in igen, jag drack lite vatten.
- Är du hungrig Ash?

- Aa, lite.

- Ska vi göra mat?

- Sure!

- Vadå för nåt då?

- Vi kan göra spagetthi med köttfärsås?

- Okej, let's go då!

Vi tog fram spagetthi, kokade vatten och allt som man behövde till att göra det. Vi hade kul medans vi gjorde maten.
En halvtimma senare.

- Den är klar Ash, salta den lite!

- Aa!

Vi serverade allt på bordet.
- Mamma, vill du ha spagetthi!?

- Nej tack, ät ni.

Vi satte oss ner och började äta, den blev perfekt! Vi pratade lite under måltiden, och vi skrattade mycket!
Efter vi åt så dukade vi av bordet och diskade, det kändes som magen skulle spräcka, så mätt var jag.
- Nessa jag måste gå nu, hejdå gumman, vi ses, och sms:A bara om du vill något, okej?

- Aa det gör jag Ash!

Jag kramade henne och sa hejdå. Jag mådde mycket bättre av att Ashley kom.
Imorgon hade jag tänkt att..
Sååå, femte delen !!! :D :D hehe nu får ni ta och kommentera om vad ni tycker!!
Del 6 kommer upp hemma eller något idag!

KRAM ~Nora~



     Postat av: Derya

skit bra en till tack!<3



       Datum: 2011-12-14 Tid: 12:44:12

     Postat av: hanna

Asbraaa!!! vill läsa mer



       Datum: 2011-12-14 Tid: 13:03:52

     Postat av: ida :)

den är ju braaa! :D



       Datum: 2011-12-14 Tid: 13:08:39 URL: http://idacarlsboo.blogg.se/

     Postat av: Jasmin

den va gryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyym<33



       Datum: 2011-12-14 Tid: 13:35:16

     Postat av: Sara

Åh världens sötaste hund!!

bra story haha man blir fast, skriiv mer =)



       Datum: 2011-12-14 Tid: 13:36:27

     Postat av: Julia

vaaaaad braaa du skriver!!! <3



       Datum: 2011-12-14 Tid: 13:37:04

     Postat av: Jasmina

Känns som en ungdomsbok =) jättebra!!!!!!



       Datum: 2011-12-14 Tid: 13:37:41

     Postat av: Steffi

Grym du är Nora!



       Datum: 2011-12-14 Tid: 13:38:10

     Postat av: noraaaaaa lindblaaad

du skriver sjukt bra, man vill bara läsa mer lixom, sååå del 6 ska komma upp i dag, right? :D <3



       Datum: 2011-12-14 Tid: 13:47:20 URL: http://noralindblad.blogg.se/

     Postat av: Sabina

Hur fan kommer du på allt de här Nora? Sjukt bra! <3



       Datum: 2011-12-14 Tid: 14:42:16

     Postat av: Elsa

nu måste du lägga ut nästa ba för jag ska veta vad hon ska göra imon! gooooshi hund <3



       Datum: 2011-12-14 Tid: 14:51:35

     Postat av: Erika

Du är fan grym på att skriva och som sabina , hur kommer du på allt?! :D du är grym Nora <3



       Datum: 2011-12-14 Tid: 14:58:00

     Postat av: Habiba

jättejättejäte bra!! :D



       Datum: 2011-12-14 Tid: 17:05:07

Namn:
Kom ihåg mig?♥
Din E-postadress?: (bara jag kan se)

Din blogg/hemsida?♥:

Vad vill du skriva?:

RSS 2.0