HOME  FACEBOOK  DESIGN BY

You are the 1. Del 6.

Datum: 2011-12-14 Tid: 18:02:16 Kategori: novell
Jag kramade henne och sa hejdå. Jag mådde mycket bättre av att Ashley kom.
Imorgon hade jag tänkt att..
Imorgon hade jag täkt att träffa lillsyrran, hon bor hemma hos min pappa.. Min mamma och pappa skilde sig när jag var 5, och dom bestämde sig för att pappa skulle ha min lillasyster hos sig, och att jag ska stanna hos mamma. Jag känner inte så stor skillnad eftersom jag har levt så nästan hela mitt liv, men såklart saknar man ju syrran, jag träffar henne bara ibland.
Klockan är snart 12, varför blir jag alltid så trött denna tiden..? Jaja, jag har bestämt mig för att ringa Lizzy (min syster) och fråga om hon kan imon.
Det gav lite signaler i mobilen, men strax svarade hon.
- Hej Lizzy!

- Hej Vanessa.

- Vad gör du?

- Inget, skulle precis lägga mig, du då?

- Samma här, men är du ledig imon, hade tänkt att vi kunde åka till badpalatset imorgon om du vill?

- JAA, ska bara fråga pappa!

2 minuter senare

- Ja, jag kunde det, men vart kan vi mötas?

- Möt mig utanför busstationen utanför Miss Top affären, okej?

- Ja det gör jag, älskar dig Vanessa, och jag SAAAKNAR dig!!

- Haha, sötnos, saknar dig också, men vi ses ju imon, glöm bara inte badkläder och så!

- Nejdå, hejdå!

- Hejdå.

Nu la vi på och jag gick och borstade tänderna och sedan gick jag till sängs och somnade!
Nästa dag.

Jag kände något på min mage, nåt tungt, som om någon låg på mig, jag kollade och där låg Boobo och sov.
Men vaknade när jag råkade rycka på benet.
- Hej Boobo! Ligger du här! Sa jag och pussade på henne. Jag gosade en stund med henne och sedan la jag ner henne på golvet och matade henne med hundmat.
Jag sträckte på mig stort och gick in till badrummet och tvättade ansiktet och borstade tänderna som alltid. Jag gör det alldtid innan jag äter frukost!
När jag kom ner till köket nyvaken hade mamma serverat Oboy och soppa.
- Mums, vad gott det ser ut mamma!

- Haha, sätt dig och ät nu, sov du bra?

- Jadå, mamma jag ska träffa Lizzy idag, vi ska bada i badpalatset.

- Jaha, lät din pappa henne det då?

- Ja såklart, varför ska hon inte få träffa sin syster? Sa jag argt.
- Nej, jag bara undrade.

Jag och mamma åt, det var jättegott och jag blev mätt.
- Justdet mamma! Jag glömde turnén, hur ska det bli, kan vi flytta bak det, så jag inte måste vara så stressad, vill ju passa på att hänga med tjejerna...?

- Det blir nog svårt, men kan försöka fixa det, dom sa det alldeles för sent!

- Mmm..

- Tack för frukosten!

- Ingen fara.

Jag stack upp till rummet och tog fram mobilen, jag hade fått 1 sms.. från något nummer som jag inte har.

I sms:et stog det:
"Förlåt, det var inte meningen att göra dig ledsen! Jag borde ha sagt det tidigare men visste inte hur du skulle reagera och hur jag skulle säga det, FÖRLÅT!! :'("

Det var ju helt klart från Nathan, jag brydde mig inte om sms:et , utan bara ignorerade det.
Jag satte mig vid datorn och kollade Facebook, några hade skrivit i min logg:
" Finns alltid om du vill prata♥"
" ring mig Vanessa!!"

Jag bara likade inläggen men gav inte tillbaks kommentarer, jag ringde heller inte till dom som ville det, jag vill inte prata om det, det gör ju liksom bara saken värre för mig, jag kommer må ännu dåligare..
Det ringde på hemtelefonen.
- Vanessa! Det är Lizzy!!

- Okej, jag kommer!

Jag gick ner för trappan och mamma räckte mig luren.
- Hej Liz.

- Hejhej vanessa, när ska jag börja gå?

- Börja gå om en halvtimme.

- Okej, ska jag ta med mig pengar?

- Nej, jag betalar, ta bara med dig badkläder och så!

- Haha, okej hejdå!

- Hejdå, vi ses.


Jag tog en av mina bikinis och klädde på mig den. Sedan tog jag på mig ett bebisblått linne och ett par blåa kortbyxor. Jag packade allt annat jag skulle ha med mig.
1 timma senare.

Nu såg jag Liz vid busstationen.
- Hej älskling! Sa jag och kramade om henne.
- Hej Vanessa! Kul och se dig!

Jag log mot henne och sedan kom bussen. Jag visade chauffören busskortet och sedan satte vi oss på två lediga platser.
20 minuter senare.

Nu var vi framme och vi gick in i badpalatset. Det var fullt av barn och vuxna.
Nu var jag i kassan, jag betalade för mig och Lizzy och sedan gick vi in. Vi fick våra skåpsnycklar och började byta om. Efter vi hade bytt om låste vi in våra saker i skåpen och gick och dushade av oss.
När vi kom ut till badstället så hoppade vi i direkt!
- Kan vi inte åka den där vattenrushkanan!?

Sa Liz och pekade på en väääldigt lång vattenrushkana.
- Okej, kom så går vi dit!

Vi hade jättekul, vi åt på en restaurang som fanns där, men för det mesta badade vi, vi tillbringade hela dagen där!
Nu blev klockan 7 och dom stängde om 1 timma. Vi gick till våra skåp och hämtade handduk och shampo och sådant. Vi dushade och sen klädde vi på oss och bortstade håret.
Nu var vi klara och gick ut.
Vi tog bussen tillbaka.
20 minuter senare.

- Tack för dagen Vanessa, hopas vi ses oftare, jag har alltid så roligt med dig! Sa Liz och kramade om mig.
- Varsågod gumman, ja i måste träffas oftare, jag älskar dig, du är världens bästa lillasyster. Sa jag och log mot henne.
- Och du är bästa storasystern man kan tänka sig. Hejdå!

- Hejdå gumman!

Jag gick hem och jag kände mig ren. Jag kommer stocka inatt! Bestämde mig för att sätta på en film.
En 2 timmars film. Jag myser lite med Boobo nu också. Sedan ska jag ner till mamma och berätta om Nathan, hon vet inget än..
DEL 6 UUUTE NU!! KOMMENTERA MYYCKET OM NI VILL HA MEEERR! :D

PS: Fick en fråga om det är Nathan på bilden på min header, nej det är det inte, i forstänningen på berättelsen kommer man få veta vem det är, håll utkik! ;)

kraam ~Nora~



     Postat av: Elsa

skiiiitbra! mermermermermer! underbart att det alltid händer något i varje avsnitt :D <3



       Datum: 2011-12-14 Tid: 18:15:26

     Postat av: Jasmin

Den var jätte bra ! Vill ha meeeeeeeeeeeeeeer den äger ju !!!<3333



       Datum: 2011-12-14 Tid: 18:18:00

     Postat av: Alexandra Olssoooooon(aa'

Asså så himla B Ä S T!! Vill ha nästa del NUUUUU, haha <3



       Datum: 2011-12-14 Tid: 18:20:36 URL: http://alexxanddraa.blogg.se/

     Postat av: Anna

Skriv meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer det är den bästa "bok/berättelse" jag någon sin hört MEEEEEEER!!! :D<33



       Datum: 2011-12-14 Tid: 18:21:19 URL: http://tollesson.devote.se

     Postat av: sabina

Så sjukt gryyyym! Skriv MEEEEEEEER!!! :D <3



       Datum: 2011-12-14 Tid: 18:36:47

     Postat av: inaas

Bääääst !!! :D



       Datum: 2011-12-14 Tid: 18:37:24

     Postat av: Hanna

Skriv meeer, Vill veta fortsättningen juu D:

Grym brättelse!:D



       Datum: 2011-12-14 Tid: 19:25:29

     Postat av: Mariam



       Datum: 2011-12-14 Tid: 22:02:06

     Postat av: Mariam

Asssbra !! :)



Men när den är slut ska du göra en annan historia :D ?



       Datum: 2011-12-14 Tid: 22:02:43

     Postat av: anna panna

Alltså jag e heeelt fast!!! klickar in 1000 ggr om dagen för att se om du skriit mer!!!



       Datum: 2011-12-15 Tid: 17:19:08

     Postat av: sara

Asså fan ad braaa!!! hur kommer du på allt!! skriiiv meeerrr =)



       Datum: 2011-12-15 Tid: 17:19:50

     Postat av: alice

Nora du är helt grym på att skriva vill bara läsa mer och mer!!! hoppas det blir en bok av denna =)



       Datum: 2011-12-15 Tid: 17:20:48

     Postat av: Nellie

Är helt faaast!!!! meeeer tack!! <3



       Datum: 2011-12-15 Tid: 17:21:41

     Postat av: Tina

Man blir så nyfiken på meeer.. fan vad bra!!



       Datum: 2011-12-15 Tid: 17:22:57

Namn:
Kom ihåg mig?♥
Din E-postadress?: (bara jag kan se)

Din blogg/hemsida?♥:

Vad vill du skriva?:

RSS 2.0