HOME  FACEBOOK  DESIGN BY

You are the 1. Del 7.

Datum: 2011-12-15 Tid: 17:36:11 Kategori: novell
Jag gick hem och jag kände mig ren. Jag kommer stocka inatt! Bestämde mig för att sätta på en film.
En 2 timmars film. Jag myser lite med Boobo nu också. Sedan ska jag ner till mamma och berätta om Nathan, hon vet inget än..
2 timmar senare.

klockan var 12, och mamma låg på soffan och kollade på tv.
- Mamma...?

- Ja?

- Nathan gjorde slut med mig för 2 dagar sen...

- Va, är det sant??

- Ja, han sa att han träffade en annan tjej som heter Laura.

- Laura? Min jobbarkompis dotter heter Laura, vet du vad tjejen heter i efternamn?

- Nej, tror du det kan vara hennes dotter?

- Jag vet inte, ta och fråga honom vad hon heter i efternamn.

- Men mamma jag vill inte ha kontakt med honom, så nej, och jag bryr mig ändå inte, han var inte den rätta, han var ju otrogen!? Skrek jag och började gråta.

- Kom Nessa.

Jag gick till mamma och hon höll om mig. Jag satte mig bredvid henne och vi båda kollade på tv. Både jag och mamma somnade på soffan.
Nästa dag.

Jag vaknade vid halv 1 på dagen, och mamma hade redan gått upp.
- Värst vad du sov länge!!

- Haha, ja, vi somnade ju rätt sent mamma..

- Mår du bättre nu då, vill du gå ut och äta eller något, som en mor och dotter dag? Sa mamma och blinkade med ena ögat.
- Haha, självklart mamma!

- Bra, då går vi vid 1 om det är okej?

- Om en halvtimme..? Aa okej, går la bra.

Jag borstade tänderna och allt det där som man gör när man vaknar, och sedan gick jag och klädde på mig.
Jag tog på mig en svart tjocktröja och ett par mörkblåa jeans. Jag brydde mig inte så mycket om utseéndet idag, eftersom det bara var mamma jag skulle vara med.
- Vanessa! Ska vi gå på bio!?

- Aa visst, vilken film!? Ropade jag ner till mamma.
- Den nya twilight, Breaking Dawn?!

- Ja, den vill jag verkligen se!!

- Okej jag bokar biljetterna nu och tiden är klockan halv 2.

- Aa, den börjar om 35 minuter då..

Klockan var 5 i 1 och både jag och mamma var klara. Vi tog på oss våra boots, och jacka behövde vi inte, det var redan lagom varmt ute.
- Vanessa, vet du vad?

- Nej, vadå?

- Jag har börjat träffa någon, Sa mamma och log.
- Va! Skämtar du eller? Varför har du inte sagt något!

- Trodde inte du skulle gilla det. och förresten har vi träffats i 4 månader.

- Är det därför du sällan är hemma?

- Ja, det är därför.

- Åh mamma, jag är jätteglad för din skull! Sa jag och kramade om henne.
- Men vad heter han då?

- Louis.

- Aw, hur ser han ut?

- Han är normal lång, brunt hår, blåa ögon, och är 32 år.

- Åh, han verkar ju inte så ful du! Men jättekul nyhet mamma, när får jag träffa honom?
- Han kommer över på middag om 4 dagar, nästa vecka på lördag!

- Vad roligt!

- Mm.

Efter allt prat hit och dit så var vi framme vid bion, vi gav biljetterna och sedan köpte vi popcorn och dricka.
Vi skulle gå in i sal nummer 16. Det var en väldigt stor sal.
Vi gick och satte oss på några platser, och det var proppfullt med människor överallt.
Det var en massa reklam, folk som gick in och ut, och efter 10 minuters väntan så börjar filmen. Detta kommer jag se fram emot, twilight är ju en av mina favoritfilmer!
2,5 timme senare.

Nu var filmen slut och alla gick ut.
- Fan vad filmen var bra mamma!!

- Ja, otroligt bra var den , man ville inte att den skulle ta slut!

- Verkligen inte!

Jag drack det sista av min cola och sedan slängde jag den i en papperskorg.
- Mamma, kan vi bara gå in till Accesoares affären, vill köpa två armband, en ring, och ett par örhängen som jag hittade för ett tag sen, glömde att köpa dom.

- Sure, kom så går vi.

Vi gick in dit och jag köpte 2 armband i äkta guld, ett par örhängen i äkta silver, och en ring med en ängla vinge på, så otroligt vacker ring, så var tvungen att köpa den.
Mamma köpte däremot ett par örhängen och ett halsband.
Jag såg en affär med massor av iphone skal, så jag köpte en med ett twilight märke på, en med hello kitty på, jättesöt verkligen, och en ed hardy.
- Detta blev visst en shopping och bio dag! Sa mamma och började skratta.
- Haha, jajjemän!

Efter ungefär 4 timmar så gick vi hem, så skönt att man inte måste åka bil till bion! Men vi behövde ju ta bussen därifrån för att komma till dessa affärer, hade även ett shoppingcenter väldigt nära mig också.
När vi var hemma så lagade jag och mamma mat, vi gjorde wook, och till efterätt gjorde vi chokladmuffins. Supergott var det!
Klockan var bara kvart över 7 och jag tänkte fortsätta läsa på min bok, den heter "Wish you were mine" Den handlar om en kille  som går i 7:an, som blir kär i en tjej i sin klass, hon vet om det men hon bara förlöjligar honom hela tiden. Han försöker göra allt för att hon ska acceptera honom som han är, men än sålänge har inget funkat. Boken är väldigt intressant och den är på 312 sidor. Jag har läst till sidan 208.
Jag började läsa och Boobo hoppade upp till mig på sängen.. Jag la boken på sängen och sedan lade jag ner Boobo på golvet, jag matade henne med hundmat och hundgodis,
Jag funderar på att träna henne så hon kan tävla nångång, verkar ju lite kul när man ser det på tv, jag slängde mig på sängen igen och tog boken och började läsa..

SJUNDE DELEN! hoppas verkligen ni gillar den, glöm inte att kommentera! Och tack så mycket för att ni följer och kommenterar mycket, fortsätt med det!! Ni är bäst! :D

PS: får frågor om hur jag kommer på allt.. Jag bara fantiserar och sedan kommer det upp i huvudet automatiskt när jag börjar skriva! =)






     Postat av: Hanna <3<3<3

GRYM ÄR DU!!! <3<3<3<3<3 :)

Kram!



       Datum: 2011-12-15 Tid: 17:54:33 URL: http://hannasscrapping.blogspot.com

     Postat av: Sabina

Sjuuuukt grym! Längtar redan till nästa del! :D <3



       Datum: 2011-12-15 Tid: 18:00:20

     Postat av: inaas

du är sjukt bra på skriva ! längtar tills nästa del :D



       Datum: 2011-12-15 Tid: 18:05:41

     Postat av: Habiba

Jättebra!!



       Datum: 2011-12-15 Tid: 18:39:15

     Postat av: Erika

Bra Nora !!! <3 jätte bra <3



       Datum: 2011-12-15 Tid: 18:43:42

     Postat av: Alexandra Olssoooooon(aa'

Så sjukt..SJUUUUKT bra! Helt KÄR ! <33



       Datum: 2011-12-15 Tid: 18:54:30 URL: http://alexxanddraa.blogg.se/

     Postat av: nora lindblad

bääst, fortsätt sååååÅ!!!!!!!!!! <3



       Datum: 2011-12-15 Tid: 20:11:14 URL: http://noralindblad.blogg.se/

     Postat av: Jasmin

OMMMMMG den ägeeeeeeeeeeeeer hahah as bra ! <333



       Datum: 2011-12-15 Tid: 20:17:33

     Postat av: Anna

Nora, fortsätt skriv NUUUU, vill ha nästa del på en gång... :D NU.NU.NU.NU.NU.NU. !! :D sjukt grym är du Nora! :D<333



       Datum: 2011-12-15 Tid: 20:19:57 URL: http://tollesson.devote.se

     Postat av: Mariam

Fortsätt så !!

ASSSSSSSSSSSSSSSSSSSBRA ju ! :D<3



       Datum: 2011-12-15 Tid: 20:20:49

     Postat av: johanna

omg va braa!!!!! :D <333



       Datum: 2011-12-15 Tid: 20:46:10

     Postat av: Hanna

Fortsääätt!:D

Btw, hur många delar är det sammanlagt? :d



       Datum: 2011-12-16 Tid: 16:25:47

Namn:
Kom ihåg mig?♥
Din E-postadress?: (bara jag kan se)

Din blogg/hemsida?♥:

Vad vill du skriva?:

RSS 2.0