HOME  FACEBOOK  DESIGN BY

You are the 1. Del 8.

Datum: 2011-12-16 Tid: 17:08:52 Kategori: novell
Jag funderar på att träna henne så hon kan tävla nångång, verkar ju lite kul när man ser det på tv, jag slängde mig på sängen igen och tog boken och började läsa..
Nästa dag

Jag vaknade och steg upp från sängen, jag såg något blött på mitt lakan, nästan som gult var det. Fan, Boobo hade kissat på min säng under natten.. Jag tog lakanet och la den i tvätten, sedan hämtade jag en ny till sängen.
Jag kände att jag var väldigt varm .. Jag tog min hand på pannan och det var stekhett. Jag hade fått feber.
Jag la mig i sängen igen och sedan sms:ade jag Ashley.
- Ashley jag har blivit sjuk -.-

- Har du? Vad synd :(

- Mm.. men du, jag frågade ju mamma om vi kunde åka till Hawaii, och jag fick det, men det beror på om mamma kan flytta konserten lite längre bak, hon ska snacka med managern!

- Skojar du? Fan vad bra !! :) hoppas hon fixar det!

- Jao, men jag måste lägga på nu, puss.

- Puss, vi ses!

Jag la på och sedan kollade jag ett sms som jag hade fått när jag sov.
- Vanessa kan du svara? FÖRLÅT!!

Det var Nathan, kan han inte bara sluta sms:a mig nån gång? Han får skylla sig själv. Jag suckade och slängde min mobil i sängen och sedan gick jag ner till köket. Mamma hade inte vaknat.  Jag tog ett glas iskallt vatten och drack, och sen hämtade jag min mjuka fluffiga morgonrock, den ska man ha när man är sjuk!
Jag gjorde ett par mackor och en skål flingor, sen satte jag mig vid bordet och började äta. Jag blev törstig igen så jag hämtade ett glas apelsinjuice. Mätt blev jag efter allt jag åt!
Jag kan ju inte gå ut idag eftersom jag är sjuk, vad ska jag göra hemma hela dagen? Vad mobbat.
Jaja, får väl kolla på tv eller något.. Men jag undrar fortfarande om Laura kan vara mammas jobbarkompis dotter. Det känns som att Laura är mystisk på något sätt, även om jag inte har träffat henne..
Jag tänkte på Nathan igen, varför gjorde han så, han sa att vår kärlek var äkta och att han aldrig skulle lämna mig för att jag var hans liv.. Men det stämde tydligen inte. Jag skakade sakta på huvudet och började gå mot toaletten. Jag kollade mig själv i spegeln och jag såg hur sliten ut som helst. Jag tog en varm dusch..
Efter dushen tog jag och borstade mitt hår och la lite bodylotion som luktade vanilj, den är från Victoria's Secret.
Jag hörde att mamma hade vaknat, så jag gick ner.
- Hej mamma.

- Hej gumman. Sa mamma och gäspade.
- Jag tror jag har blivit sjuk, jag hade feber i allafall.

Mamma kände på min panna.
- Herregud, du har verkligen fått feber, det är ju stekhett!

- Aa, jag vet..

- Här, ta denna tabletten.

- Okej.

Mamma gav mig en panodil. Jag la tabletten i munnen och sedan drack jag vatten samtidigt.
- Du, vanessa, jag har en glad nyhet!

- Vadå?

- Jag pratade med Managern igår, och han bad om ursäkt och sa att han ska fixa så att Turnén flyttas bak 3 månader! Så den kommer vara om 5 månader istället! :)

- Åh, tack så mycket mamma! Det var ju jättebra!!

Jag sms:ade Ash.
- Wihoo, mamma fixade så att konserten är om 5 månader!!

- Jaså, så snabbt?

- Ja, erkänn bra!?

- Ja, det är ju skitbra! Då kanske Hawaii blir av? ;)

- Ja, OFC!

Jag gick in på min mejl och där var det tusentals av mejl från fans.. så gulliga, men ibland fick jag hatbrev, och hotbrev.. så kändislivet är inte alltid så perfekt.. Man får liksom inte ha ett privatliv utan att frångas på bild varje sekund, varje rörelse man gör, och man hamnar alltid i tidningar om man råkat göra något pinsamt, så alla vet ju om det då och det är inte speciellt roligt....
Jag gick in på min facebook och det var någon som hette Cameron som var släkt med Blair Waldorf i Gossip Girl som hade kommenterat min bild.
"snygg du är Vanessa! ;)♥"

Han var jättesöt och verkade jättesnäll!
"tack så mycket! Du ser inte så dum ut du heller! :)♥" Svarade jag tillbaka.
Vi har varit vänner på facebook jättelänge, men vi har inte träffats så mycket i verkligheten. Cameron började kommentera mina bilder mer och mer, gud vad gullig han är!
Några dagar senare..

Jag satte mig vid datorn igen och hade fått ett meddlande på FB av Cameron.

"Jag måste erkänna att du är den snyggaste tjejen jag sett!"
Jag blev så glad, vad snäll han är! Han var online nu så jag passade på att svara tillbaka!
"Aw, gud vad du är söt, tack så mycket, detsamma! :)"

"Har du någon pojkvän eller?"

"Jag hade, men vi gjorde slut för han var otrogen...."

"Oj, jag beklagar, förlåt.."

"Det är okej, jag har kommit över det lite nu, men du, är du Blair's kusin?"

"Vi är sysslingar :)"

"Jahaa, coolt! :D"

"Haha ;)"

"Har du någon tjej då?"

"Nope, inte just nu"

"Jaha okej!"

"Vanessa, skulle du vilja träffas någongång nästa vecka?"

"Hihi, kanske det, jag är sjuk just nu.. och på lördag kommer mammas kille hem till oss på middag, men är jag frisk så kanske det ordnar sig!"

"Okej, vad bra! Men då är det bara och sms:a om du kan :)"

"Jadå!"

Han gav mig hans nummer och ja gav honom mitt.
Jag skulle verkligen vilja träffa Cameron.
Timmar senare

Jag hörde att mobilen pep, jag hade fått ett sms, jag går och kollar det..
Jag kunde inte tro det, det var Cameron, känns så himla konstigt att få sms av just honom!
På sms:et stog det...
Nu är ÅTTONDE delen uppe? Är jag inte grym på att uppdatera? :D Så fort det har gått!
KOMMENTERA vad ni tycker!!!

Kram på er bästa läsare!! ~Nora~


     Postat av: Hanna

Kan du inte försöka lägga upp nästa del idag?:D

eller kanske tidigt imon, bara jag får veta fortsättningen snaart :d



       Datum: 2011-12-16 Tid: 17:23:40

     Postat av: Sandra 8)

AWESOME BLOGG JAO! <3



       Datum: 2011-12-16 Tid: 17:25:57

     Postat av: Emma Krarup

Haha skit nice Nora! nionde snart!! :D <3



       Datum: 2011-12-16 Tid: 17:27:07 URL: http://nattstad.se/emmakrarup

     Postat av: Sabina

Skit grym! Snälla lägg upp den nionde ikväll! :D <3



       Datum: 2011-12-16 Tid: 17:32:48

     Postat av: Alexandra Olssoooooon(aa'

Asså omg! Jag BER dig lägg upp den nionde idag!! <3



       Datum: 2011-12-16 Tid: 17:34:24 URL: http://alexxanddraa.blogg.se/

     Postat av: Erika

BRa ! längtar till nästa ! <3



       Datum: 2011-12-16 Tid: 17:34:50

     Postat av: Jasmin

AS BRA !!!!!!!!! GRYM !! VILL HA MEEEEEEEEEEEEEEEER HAHAH<33333



       Datum: 2011-12-16 Tid: 17:46:00

     Postat av: Habiba

Längtar tills nästa del!!!! jätebra! :D <3



       Datum: 2011-12-16 Tid: 19:19:50

     Postat av: Hanna <3<3<3

ASSÅ HUR KAN DU VARA SÅ GRYM NORA!!!!! <3<3<3<3<3<3<3 Vill ha MEEEEEER!!!! ;)



       Datum: 2011-12-17 Tid: 01:06:33 URL: http://hannasscrapping.blogspot.com

     Postat av: hanna

OMG jag är besatt besatt besatt!!!!! Asså om detta vore en bok så hade jag läst ut den på en dag!!!! Skrriiv meeer



       Datum: 2011-12-17 Tid: 14:11:56

     Postat av: sara

Du är så jävla grym Nora på att skriva!!!! Vill läsa mer <3



       Datum: 2011-12-17 Tid: 14:12:23

     Postat av: Nicole

Jag älskar dessa berättelse de är så himla bra att man blir så nyfiken på vad som ska hända och vill bara läsa mer och mer



       Datum: 2011-12-17 Tid: 14:12:59

     Postat av: Dommi

NORA DU ÄR BÄST!!!!!!!!! <3



       Datum: 2011-12-17 Tid: 14:13:26

Namn:
Kom ihåg mig?♥
Din E-postadress?: (bara jag kan se)

Din blogg/hemsida?♥:

Vad vill du skriva?:

RSS 2.0