HOME  FACEBOOK  DESIGN BY

You are the 1. Del 17.

Datum: 2012-01-01 Tid: 14:51:51 Kategori: novell



Jag gick upp till mitt rum och bytte om till pyjamas, tog bort allt smink och borstade tänderna sedan gick jag och la mig.
Nästa morgon.

När jag vaknade hade jag ett nytt sms, från det okända numret igen.
- Ingen vet vem jag är. Hoppas du är olycklig med Cameron.

Detta började bli riktigt läskigt. Så jag bad Nathan ringa henne igen och fråga om sms:et var skickat från hennes mobil. Han svarade lite senare och hjag fick ett svar. Det var skickat från hennes mobil. Men det var inte hon som hade skickat det. Ingen av Nathan och Laura visste ens att jag var ihop med Cameron. Och dom som vet om det trot jag inte har kontakt med dom. Jag ville veta vem det var som skickade dom sms:en till mig.
Jag vidarebefordrade det till honom och han visade det igen för Laura.
- Jag skulle aldrig kunna skicka något sånt till henne, det är klart jag vill att hon ska vara lycklig och plus att jag inte ens hade hennes nummer! När jag lämnade min mobil i mitt rum, då var jag i köket, det var bara jag hemma just då, och då ringde du och sa om sms:et, när jag kom upp i rummet, då hade någon skickat därifrån..


- Okej, bra att du talat sanning. Sa Nathan. Han ringde och berättade om allt hon sa.
- Jag tror henne. Men vad ska vi göra?

- Jag vet inte, vi kan inte gå till polisen, för numrena kommer ändå gå till din och Lauras mobiler.

- Men är det inte värt ett försök då?

- Jo, vi kan prova.. hoppas bara att dom kommer tro oss..

- Mm..

Vi gick alla tillsammans och nu första gången såg jag Laura. Hon verkade inte alls otrevlig och hon var jättevacker. Jag skulle nog inte tro att hon gör något sånt mot folk.
Vi gick till polisen.
- Hej!

- Hej, vi vill anmäla något.

- Vadå?

- Du kanske tycker det är jätteknäppt. Men det är så att Vanessa här..

- Är det Vanessa Hudgens??

- Ja...

- Okej, fortsätt.

- Ja, hon får mystiska sms från detta numret.

Han visade polisen numret.
- Och det numret är Lauras nummer som står här med oss. Men det konstiga är att det inte är hon som skickar dom, och hon hade inte Vanessas nummer förrän första sms:et skickades.

- Ojdå, låt mig se dom då.

Vi visade polisen messen och han såg förvånad ut.
- Oj.. när hände detta?

Laura började prata.
- Jag var ensam hemma och i köket, medans min mobil låg i rummet, när jag kom upp till mitt rum stog det att jag hade skickat ett sms till henne, med den texten..

- Detta kommer bli svårt. Men det var bra att ni kom, det kan inte fortsätta så här.

- Precis.

- Vi ska försöka lista ut vem det är som ligger bakom detta.

- Tack.

Vi gick hem igen och jag var fortfarande rädd. Vem kan det vara? Och varför just till mig?
Jag sa hejdå till Laura och Cameron.
När jag var hemma så var mamma hemma från jobbet.
- Hej mamma.

- Hej, var har du varit?

- Nä, jag var ute me några kompisar bara...

- Jaha, okej, jag ska träffa Louis senare, Lizzy kommer komma hit, om du inte har något för dig?

- Det blir bra, vilken tid?

- Ungefär vid 3- halv 4?

- Okej, men det blir bra.

- Bra.



Jag kunde fortfarande inte släppa sms saken, jag hade bara det i huvudet. Jag ville verkligen veta vem det var.
Mamma gick och om 1,5 timma kommer syrran.
Sålänge satt jag vid datorn på facebook och skypade med folk..
1 timma senare.
Det plingade på dörren och jag öppnade. Det var lizzy.
- Heeej Vanessa!

- Hej gumman.

- Du vet väl att jag fyller 14 år om 2 veckor?

- Haha, såklart, vad önskar du dig?

- Jag vet inte riktigt ska fundera på det, men helst en ny keyboard och den senaste systemkameran. Jag har provat den, den är skitgrym!!

- Haha, okej, vi får se.

- Hehe.



- Lizzy är du hungrig?

- Aa, lite.

- Ska vi laga mat?

- Okej!


Vi satte igång och laga mat, vi gjorde biff med potatis och till efterätt blev det kladdkaka.
Vi lyssnade på musik samtidigt också.
2 timmar senare.

Vi hade ätit och nu var det kladdkakan som gällde. Vi var rätt sega på att äta upp maten.
Jag tog fram den och den var rätt stor, och väldigt kladdig i.
Jag hällde över en bit på syrrans tallrik och en till mig och sedan högg vi in.
- Vad goo den blev! Sa Lizzy.
- Visst blev den.

Efter vi hade ätit diskade jag och Lizzy gick och kollade på tv.
När jag hade diskat och torkat allt gick jag in till henne och vi kollade på South Park.
Vårat favorit program. När jag var mindre så var Simpsons mitt favoritprogram, jag gillar det fortfarande men south park älskar jag. Så söta dom barnen som är med.
Speciellt Cartman, gullig liten tjockis.
Vi hade suttit och kollat på tv en lång stund, jag messade med massa under tiden också, Lizzy hade somnat på mig, och jag strök henne över håret. Hon går inte hem idag, hon ska sova här.
Mamma kom hem hörde jag.
- Hej mamma!?

- Hej!

- Är Lizzy fortfarande kvar?

- Ja, hon får sova här idag, vi har haft jätteroligt faktist.

- Vad gjorde ni?

- Vi gjorde mat och bakade kladdkaka. Det finns fortfarande över om du vill ha.

- Tack, men jag har ätit rätt mycket idag haha.

- Hur var det med Louis då?

SÅ NU ÄR DEL 17 UPPE!! :) VAD TROR NI HÄNDER HÄRNÄST??? OCH VAD TYCKER NI OM DENNA DELEN? KOMMENTERA GÄRNA VAD NI TYCKER SÅ ÄR NI GULLIGA!! (L)

OCH HOPPAS NI FICK ETT BRA NYÅR IGÅR!! DET FICK JAG IALLA FALL!

KRAM PÅ ER!!

PS: ÖVER SYSTEMKAMERA BILDEN SÅ ÄR DET LAURA PÅ BILDEN, NATHANS TJEJ!

~Nora~


     Postat av: Hanna H <3<3<3

Riktigt grym och spännande!!! :) <3<3<3 Vill ha nästa del! :)



       Datum: 2012-01-01 Tid: 15:15:27 URL: http://hannasscrapping.blogspot.com

     Postat av: Josephine

gryyyym <3



       Datum: 2012-01-01 Tid: 15:16:08

     Postat av: Elsa

nästa deel !! skitbra!



       Datum: 2012-01-01 Tid: 15:16:37

     Postat av: Anna D

känns som man läser en bok verkligen, grym är du :)



       Datum: 2012-01-01 Tid: 15:17:32

     Postat av: Linnea Ottosson

bra del, gott nytt år! lite semt hehe ;)



       Datum: 2012-01-01 Tid: 15:18:47

     Postat av: Sofia

ååå vad bra!!!! vill ha nästa del NUNUNU!!!! <3 <3



       Datum: 2012-01-01 Tid: 15:19:39

     Postat av: ja



       Datum: 2012-01-01 Tid: 16:54:58

     Postat av: Jaqueline

Hej det här är direktören av Tidningen Julia. Vi tyckte att din blogg var jätte bra och spännande så vi vill faktiskt rekomendera denna i våran tidning på nästa nummer, grattis! Hoppas du fortsätter som du gör.



       Datum: 2012-01-01 Tid: 16:56:31

     Postat av: jasmin

den va grym !!!<333



       Datum: 2012-01-01 Tid: 18:27:23

     Postat av: Alexandra Olssoooooon(aa'

VILL SE NÄSTA DEL NUUUUU <3



       Datum: 2012-01-01 Tid: 18:41:33 URL: http://alexxanddraa.blogg.se/

     Postat av: Habiba

Den var JÄTTEBRA!(y)<3



       Datum: 2012-01-01 Tid: 18:45:08

     Postat av: Dana :)

keep it up girl fortsätt som du gör!<3



       Datum: 2012-01-01 Tid: 18:47:05 URL: http://nattstad.se/DanaMneimne

     Postat av: Hanna

Grym! Skynda o lägg upp nästa del, jag vill ju veta vad som händer med dom där smsen ;o<3



       Datum: 2012-01-01 Tid: 18:49:12

     Postat av: Sara

Fan va gryymmm den är!! Vill läsa mer nuuu!!! =)



       Datum: 2012-01-02 Tid: 00:46:50

     Postat av: Hanna.K

Alltså jag dör för jag vill läsa nästa del nu nu nu!



       Datum: 2012-01-02 Tid: 00:47:28

     Postat av: Jessie

Nora du är verkigen skitbra på att skriva. Du skriver med inlevelse så man fastnar. Inte många kan göra det =)



       Datum: 2012-01-02 Tid: 00:48:19 URL: http://Fotobloggen

     Postat av: Alice<3

Riktigt riktigt braaaa!!!!!!!! du är grym! <3 <3



       Datum: 2012-01-02 Tid: 00:49:09

     Postat av: Nora

Grrryyyymmmm e du Nora!!!!!!!!!!!1 <3



       Datum: 2012-01-02 Tid: 00:50:16

Namn:
Kom ihåg mig?♥
Din E-postadress?: (bara jag kan se)

Din blogg/hemsida?♥:

Vad vill du skriva?:

RSS 2.0