HOME  FACEBOOK  DESIGN BY

You are the 1. Del 18.

Datum: 2012-01-04 Tid: 17:06:52 Kategori: novell



- Är Lizzy fortfarande kvar?

- Ja, hon får sova här idag, vi har haft jätteroligt faktist.

- Vad gjorde ni?

- Vi gjorde mat och bakade kladdkaka. Det finns fortfarande över om du vill ha.

- Tack, men jag har ätit rätt mycket idag haha.

- Hur var det med Louis då?
- Det var jätteroligt med Louis, först åt vi middag, sen dessert, sen tog vi en lång åktur, och massor av saker till.

- Verkar ju roligt!

- Mm, Vanessa gå upp och lägg Lizzy.

- Okeej.

Jag gick upp med Lizzy i famnen och la henne ner på mig säng, jag sover lite senare, hon sov verkligen djupt.
Jag kollade på klockan och det var rätt sent, men ville vara vaken längre, var inte ens trött.
Jag la det tjocka täcket över Lizzy och sedan tog jag upp Boobo och gick ut ur rummet och släckte.
Jag gick in till mammas rum där hon bytte om och berättade mer om sms:en.
- oj! Har ni anmält det? såhär kan det absolut inte fortsätta!!

- Ja, det har vi, men hoppas bara dom listar ut vem det  är.

- Verkligen!

Jag gick ut ur rummet och tillbaa till tv:n och började messa med massa kompisar. Imon ska jag nog vara med  Lizzy innan hon åker hem och sedan ska jag på bio med Shantall, Simon, Cameron, Ella och Ash. Vi ska kolla på Paranormal Activity 3. Alla säger att filmen är sjuk, så jag vill se den även fast jag egentligen hatar skräckfilmer!
Men ser fram emot det.
Jag blev trött så jag gick upp och bytte om till pyjamas, la min mobil på laddning, borstade tänderna och gick och la mig bredvid Lizzy. Jag somnade direkt.
Nästa morgon.

Jag vaknade upp klockan 12 och Lizzy låg inte bredvid mig. Så jag ropade på henne.
- Lizzy!!!

- Ja?!

- Var är du?

- Jag är nere och äter frukost, kom.

- Aha, okej.

Jag tog min morgon rock och gick ner. Mamma och syrran åt varma mackor med Oboy. Dom hade serverat till mig också.
- Hej.

- Hej mamma.

- Sov du bra eller?

. Ja.

- Okej, bra.

- Liz, när vaknade du?

- Jag vaknade klockan halv 10.

- Aha..

- Mm.

- Här, sätt dig och ät.

- Tack!

Jag satte mig ner och tog en tugga på min macka. Det känns som jag har fått något sms igen från det okända numret. Måste checka det sen.
- Mamma, jag berättade väl när turnë biljetterna släpps va?

- Jag vet inte? Säg igen.

- Dom släpps nästa månad.

- Okej, det blir jättebra.

- Får jag följa med på turnén, snälla!? Skrek Liz.
- Kanske, vi får se gumman.

- Omeh...

- Lizzy har du sett Boobo?

- Boobo..? Frågade hon undrande, konstigt att hon inte har sett den eftersom hon har varit här i en dag...
- Ja min hund?

- HAR DU EN HUND? VAR ÄR DEN!!

- Lugna dig, det är en liten valp. Sa jag och började lé.
- Okej, men var är den då?

- Inne i mitt rum och sover tror jag.

- Får jag gå upp och kolla på den?

- Ät upp först.

- Men jag är määtt.

- Är du säker?

- Men jaa.

- Okej upp då, men ta det lugnt med henne.

- Det ska jag!

-Lizzys perspektiv:

Åh, gud vilken söt hund! Att Vanessa inte har visat mig henne innan! Jag tog upp henne och började pussa och gosa med henne, hon hade så len päls! Hon började slicka mig på ansiktet och jag bara skrattade. Jag vill också han en hund, fast hos pappa. Jag såg Vanessas Iphone och jag tog upp den. Hon hade fått några nya sms men jag kollade dom aldrig, hon hade blivit jättearg om hon märkte mig. Jag började spela Temple Run, mitt absoluta favorit spel, själv har jag ju också en Iphone4. Jag hörde trappsteg och det var nog Vanessa, så jag la ner mobilen igen där den var. Jag väntade men ingen kom. Jag var säker på att det var steg, men ingen kom och det finns ingen annan väg att ta när man kommer upp för trappan, utom Vanessas rum. Jag hörde stegen igen, och jag började bli rädd. Jag gick försiktigt ut och kollade om det var någon där, men ingen var där. Jag stängde dörren till Vanessas rum och sprang ner med Boobo i famnen.
- Vanessa!

- Ja?

- Jag hör massa steg utanför ditt rum hela tiden, trappsteg.

- Du inbillar dig nog bara.

- Jag lovar, jag hörde det två gånger! Först trodde jag också att jag inbilla mig med några minuter efter hörde jag det igen!

- Skämtar du? Försöker du skrämma mig nu, för om du gör det så är det inte roligt!

- Jag lovar, tro mig.

- Kom vi går upp och kollar igen. Sa jag.
Vanessas perspektiv.

Jag började fundera... tänk om det finns någon anonym i mitt hus?
Vi gick upp till mitt rum och stängde dörren. Vi satt helt tysta och där kom stegen, jag hörde dom själv.
- Okej, Lizzy du hade rätt.

- Jag sa ju det! Vem tror du det är?

- Jag vet inte, men jag börjar tro att det är den "personen" eller vad det nu är, som skickar sms:en till mig, från Lauras mobil.

- Vanessaaa, snälla låt det sluta.

- Jag vet ju inte vad jag ska göra. Jag ropar upp mamma.

- Vad är det tjejer?

- Mamma var helt tyst en gång och stäng dörren, du måste höra en grej.

- Okeej..?

Mamma stängde dörren och efter några minuter hörde vi trappsteg igen, dom blev högre och högre och det kändes som om det gick upp hela tiden.
- Hörde du mamma!

- Nej, jag hörde inget?

- Det är omöjligt och missa, det lät ju jättehögt!

- Men jag hörde inget, vad är det?

- Inget, du kan gå ner igen.

- Okej, säg till om det är något.

- Åååh. Vanessa, jag är skiträdd!

- Var inte det. Det är säkert ingenting egentligen.

- Men skojar du med mig elller? Du hör ju själv att det är något.

Jag tog upp mobilen och jag såg ett sms från det okända numret.
- Jag finns hos dig, hela tiden. Stog det.
Det var helt klart den personen som nu finns i mitt hus som skickar dom. Jag blev skräckslagen och rörde mig inte ett dugg. Jag bestämde mig för att komma över rädslan och gå och leta över hela huset.
Jag och Lizzy letade överallt, men fann ingenting. När vi kom tillbaka till mitt rum var min Ipod borta som låg bredvid min mobil.
- Lizzy tog du min Ipod innan vi gick och letade?

- Nej, hurså?

- Den är borta..

- Fan vad läskigt! Vanessa vad ska vi göra!

Det kändes som om jag var med i en skräckfilm. Jag tror faktist på andar och spöken om jag ska vara ärlig. Även fast dom flesta inte gör det, för typ alla säger ju att dom inte finns eller att det bara är på hittat, och jag stör mig så himla mycket på dom som säger så eftersom att det inte går och bevisa om dom finns eller inte, ingen vet.
- Vanessa var är Boobo!!

- Du hade väl henne?

- Nej jag släppte ner henne i rummet, och nu hittar jag henne inte.

- Men åh, kom vi letar etfer henne då.

Vi letade etfer henne jättelänge och när vi till sist gick ner i den mörka källaren fann vi henne i en djup kartong.
Hon kan knappast ha tagit sig ner där själv. Och hon ville verkligen upp så jag tog upp henne.
- Vanessa, hon har inte tagit sig upp där själv, det är omöjligt, den är alldeles för hög för henne...

- Jo jag vet, det måste vart den där personen som lade ner henne där.

Lizzys perspektiv.

Jag var skiträdd och ville bara hem till mitt trygga hus. Vanessa berättade att hon fått ett sms igen från det okända numret och det måste vara den personen som spökar i vårat hus, och som la ner Boobo i den jättedjupa kartongen. Hur hade Boobo ens kommit ner, källardörren var helt stängd och det finns ingen chans att hon ens skulle kunna öppna den. Det finns något i vårat hus, något osynligt..
Vanessas perspektiv.

Jag sms:ade mina kompisar och dom blev riktigt förvånade. Ella är väldigt känslig för sånt här så jag sket i att berätta för henne, jag ville inte skrämma henne, man vet inte vad hon kan göra när det gäller sånt. Hon tror väldigt starkt på andar, en gång var hon med om detta fast då var det inget speciellt, och hon låste in sig i sitt rum i 3 dagar, jag vill inte att det ska hända igen så..
Mamma frågade hela tiden vad vi letade efter, vi sa bara att vi letade etfer Boobo. Att detta händer mig, det har aldrig hänt mig innan. Jag var fortfarande jätterädd, jag funderade på och byta nummer, jag ville inte ha fler sms av den anonyma personen. När jag gick tillbaka till rummet så såg jag att..
NU HAR JAG FÅTT TILLBAKA MIN DATOR SÅ NU ÄR ÄNTLIGEN DEL 18 UPPE!! BERÄTTELSEN BLEV RÄTT MYSTISK NU.. MEN VAD TROR NI DET KOMMER ATT HÄNDA I FORTSÄTTNINGEN!!?

TA OCH KOMMENTERA VAD NI TYCKER OM DENNA DEL! :)

KRAM PÅ ER UNDERBARA LÄSARE!

~Nora~


FÖR KONTAKT: ↓





     Postat av: hanna

Jag kan inte sluta läsa. Mer mer meeeeer!!!!



       Datum: 2012-01-05 Tid: 18:55:51

     Postat av: Hanna

Fy va läskigt ändå ;s

Skriv mer!! :D<3



       Datum: 2012-01-05 Tid: 19:32:52

     Postat av: Josephine

omg va läskigt, skitbra del!



       Datum: 2012-01-05 Tid: 19:35:46

     Postat av: Anna D

gryyymm!!!



       Datum: 2012-01-05 Tid: 19:37:11

     Postat av: Elsa

duktig du är Nora! =)



       Datum: 2012-01-05 Tid: 19:38:06

     Postat av: Sofia

skitbra verkligen, nästa deeeel tack!!!



       Datum: 2012-01-05 Tid: 19:38:44

     Postat av: Anonym

De har nt hänt irl va?:O



       Datum: 2012-01-05 Tid: 19:45:15

     Postat av: Elin

Fy va sceary! Men jättebra!



       Datum: 2012-01-05 Tid: 19:46:46 URL: http://skimmelcheyernaa.blogg.se/

     Postat av: Daniela

Skit bra!!!!! (L)



       Datum: 2012-01-05 Tid: 21:30:04

     Postat av: jasmin

skit grym !!!<33



       Datum: 2012-01-05 Tid: 21:42:41

     Postat av: sara

OMG vad bra kan inte sluta läsa!!!!



       Datum: 2012-01-06 Tid: 11:45:34

     Postat av: jennie

Fan vad grym del!!! skrriiiiv mer <3



       Datum: 2012-01-06 Tid: 11:46:23

     Postat av: hanna<3

Riktigt bra!! Du är grym!!<3



       Datum: 2012-01-06 Tid: 11:50:31

     Postat av: Hanna H <3<3<3

NÄSTA DEL,NÄSTA DEL,NÄSTA DEEEEL!!!!!!! SNÄLLAAAA!?!?

:) <3<3<3



       Datum: 2012-01-06 Tid: 15:25:42 URL: http://hannasscrapping.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?♥
Din E-postadress?: (bara jag kan se)

Din blogg/hemsida?♥:

Vad vill du skriva?:

RSS 2.0