HOME  FACEBOOK  DESIGN BY

You are the 1. Del 20.

Datum: 2012-01-07 Tid: 16:20:32 Kategori: novell




- Jag kör er strax, är ni helt klara eller.

- Jag tror det, är Lizzy det?

- Ja, det är jag, jag väntar tills du är klar.

- Aha, men jag ska bara byta om, häng med mig Lizzy.
Okej..

Vi gick upp till mitt rum, och nu..

Och nu var allt som vanligt. Sängen var bäddad, morgonrocken var där jag hade lagt den innan den flyttades, Ipoden var tillbaka osv.. Måste fråga mamma om hon har städat rummet.
- Mamma, har du städat mitt rum?

- Nej, jag tyckte det såg så fint ut redan, trodde du hade städat det? hurså?

- Okej...? Nä, undra bara.

- Okej.

Nu bytte jag om och fixade mig lite till, packade ner lite saker jag skulle ha med mig hem till pappa.
När vi kom ner igen stog mamma helt klar vid dörren.
- Är ni klara nu eller?

- Japp.

- Kom då, så åker vi.

Vi började åka och efter 30 minuter var vi framme.
- Hejdå, vi ses imorgon!

- Det gör vi! Hejdå.


Lizzys perspektiv.

Det var skönt att vara hemma hos pappa igen, där allt är normalt i alla fall..
Vi gick och hälsade på pappa och sedan gick vi och gjorde lite mackor. Klockan blev nu tjugo i 7 och vi laddade ner en film som heter Crazy Stupid Love.
Till filmen hade vi massor med choklad, chips och godis. Vad gör man inte för att ha en bra filmkväll!
Jag var fortfarande lite rädd för att allt det som hände hos mamma ska hända hos pappa nu..
Jag ska försöka att inte tänka på det.
Vanessas perspektiv.

- Liz, tycker du inte att han där Jacob i filmen är skit snygg? Jag dör.
- Jo, han är snygg, till skillnad från Cal i alla fall hahaha.

- Hahah.

- Vanessa, du vet ju att jag är ett stort fan av Justin Bieber?

- Haha ja..?

- Och du träffar han ju rätt ofta, och eftersom att jag nästan aldrig får följa med på galorna och allt sånt som du går på, när han är där. Kan inte du ta med mig på det nästa gång så jag får träffa honom?

- Hahah, visst, jag säger till dig då när det blir nåt sånt.

- Åh tack ! Jag älskar diig.

- Gjorde du det inte innan då? Sa jag och blinkade med ena ögat.
- Haha, jodå!

- Hahah, men nu fortsätter vi kolla på filmen.
Efter filmen så gick vi till posten, för jag skulle hämta ut en sak. Sen gick vi hem och jag snackade i telefon med massa kompisar, och Steve ringde ang turnén.
- Vanessa, jag måste försäkra, nästa månad var det va?

- Som biljetterna ska släppas ja?

- Okej, tack!

Verkar inte som Steve minns saker så bra.. klockan är mycket så vi gick och la oss. Lizzy sa att hon ville sova hos mig så det fick hon.
Nästa morgon.

Vi vaknade som vanligt, klockan 10 blev det idag. Jag var jättepigg, jag gick upp och sträckte på mig, Liz var halv vaken, jag tvättade ansiktet och borstade tänderna. Pappa låg fortfarande och sov. Jag väckte Lizzy och vi gick ner och åt frukost. Jag gjorde ägg, några mackor, och skärde lite grönsaker. Sen klädde vi på oss kläder. Jag ringde Ashley och sa att jag var hos pappa. Sen ringde jag mamma och sa till henne att mata Boobo och så frågade jag om allt var bra i huset.
- Ja, det är som det ska, men bara en sak. varför har du vält ner alla dina kläder på golvet? Och varför har du lagt ditt täckte i badkaret?

Shit, det hade hänt igen, jag var tvungen och ljuga för mamma nu.
- Oj, jag kanske råkade göra det i sömnen.

- Mm..

- Men vi ses imon, hejdå!!

- Hejdå.

Fan, det hände nog medans mamma skjutsade oss till pappa.
- Vanessa? Vad är det?

- Det har hänt igeen.

- Va? Vad har hon gjort nu!?

- Vält ner alla mina kläder, och lagt mitt täckte i badkaret? Asså vafan!

- Oj! Sen får vi se hur det går med polisen, om dom har upptäckt något.

- Verkligen!

- Vill du gå till mc donals's och ta en glass eller något Liz?

- Visst!

Vi började gå och det var skönt att få komma ut, vi gick mot MCD och beställde 2 glassar och varsin cola.
Cameron ringde mig och jag svarade.
- Hej Cam!

- Hej, vad gör du?

- Är på mc donald's med syrran, dudå?

- Okej, sitter på uteservering med killarna. Men ska vi ses imorgon, hela gänget?

- Aa, visst, vart nånstans?

- Vi vet inte riktigt, men alla säger att dom vill festa.

- Amen vi får se, jag är hos pappa just nu, men mamma hämtar mig lite senare. Men jag ringer i såfall, jag har ju skit mycket annat och tänka på, liksom turnén, huset, studion och massa sånt.

- Okej, men ring ifall du kan då! Puss, älskar dig.

- Aa det gör jag, älskar dig med.

Vi la på och jag la ner mobilen i fickan och fortsatte äta på min glass.
- Vem var det du pratade med?

- Cameron.

- Okej, vad ville han?

- Inget speciellt.

- Okeej.

Jag kollade igenom mina kontakter om jag hade Lauras nummer. Gud det var flera 100 kontakter... Jag såg att jag hade Justins B:s nummer. Kanske från MTV awards, jag minns att det var då jag hade en lång konversation med honom. Men jag hittade ingen Laura, bara mina andra kompisar med det namnet. Vi var klara med våra glassar så vi började gå lite mot stan och kollade kläder. Jag köpte lite tröjor och byxor till Liz som hon ville ha. Och så köpte jag Someday parfymen till henne som hon så gärna ville ha. Justin's parfym.
Nu hade vi vart ute länge så vi gick hem till pappa. Han hade fixat sig för han skulle gå till jobbet.
- Hej! Vanessa passar du Lizzy till klockan 4?

- Aa, visst.

- Tack, vi ses! Hejdå.

- Hejdå pappa.

Jag ville ringa mamma igen för och se hur det var hemma.
- Hej mamma.

- Hej Vanessa.

- Hur är det hemma?
NU ÄR DEL 20 UPPE :D INTE JÄTTELÅNG DEL MEN DET ÄR PGA AV ATT NÅGRA SKA KOMMA TILL OSS OM EN HALVTIMMA SÅ JAG MÅSTE HINNA FIXA MIG OCH SÅ! MEN KOMMENTERA VAD NI TYCKER SÅ ÄR NI SNÄLLA!

KRAM PÅ ER!

~Nora~


FÖR KONTAKT: ↓




     Postat av: Sara

Riktigt bra som vanligt och jag vill bara läsa mer och mer som vaanligt hahaha bäst är du!!!



       Datum: 2012-01-07 Tid: 16:34:56

     Postat av: Emmy

Fan vad braaa!!!!!



       Datum: 2012-01-07 Tid: 16:35:29

     Postat av: Alice

Jag har nog kommenterat på alla dina stories alltså faaan vad braaaa!!!!!!!!!!!!! <3



       Datum: 2012-01-07 Tid: 16:36:01

     Postat av: Jennie:H

MVG!!!!!!!!!!!!!!!!!!



       Datum: 2012-01-07 Tid: 16:37:19

     Postat av: Marie you know ;)

Åh Justin Bieber love!! <3



       Datum: 2012-01-07 Tid: 16:37:43

     Postat av: Lina

Nora när kommer boken!!haha skitbra verkligen



       Datum: 2012-01-07 Tid: 16:39:12

     Postat av: hanna<3

Riktigt bra Nora du e grym!



       Datum: 2012-01-07 Tid: 16:39:31

     Postat av: Pallex

Skriiiv meeerrr kvinna!!!!!!!!!!!



       Datum: 2012-01-07 Tid: 16:40:06

     Postat av: Jennie

As as as as asbraaaaaa!!! hehe =)



       Datum: 2012-01-07 Tid: 16:40:24

     Postat av: Mirre

Jag e mer team Vanessa än team Lizzy haha <3



       Datum: 2012-01-07 Tid: 16:41:05

     Postat av: Emma

Du skriver jättebra!! klickar in här varje dag!! =)



       Datum: 2012-01-07 Tid: 16:41:48 URL: http://emmajjohanssson.blogg.se/

     Postat av: Wilma

Så bra e du!!!!



       Datum: 2012-01-07 Tid: 16:46:06

     Postat av: Vera

Gumman du är så grym! puss puss



       Datum: 2012-01-07 Tid: 16:47:52

     Postat av: Malin

Riktigt braa!!!!! som alla redan har skrivit 1000 ggr hehe



       Datum: 2012-01-07 Tid: 17:00:00

     Postat av: Ida

Sötis vad bra du är på att skriva! <3



       Datum: 2012-01-07 Tid: 17:00:29

     Postat av: Nora

Bomb bra!



       Datum: 2012-01-07 Tid: 17:01:01

     Postat av: Jessie

Nice story Nora =)



       Datum: 2012-01-07 Tid: 17:01:57

     Postat av: Fia

Vad sött =)



       Datum: 2012-01-07 Tid: 17:02:44

     Postat av: Hanna

ÅÅHHHHH vill läsa mer nu nu nu hihiihi puss



       Datum: 2012-01-07 Tid: 17:03:09

     Postat av: sara.P

Grym e du! intressant att läsa fkt..



       Datum: 2012-01-07 Tid: 17:03:56

     Postat av: Noras number 1 fan!

du är så duktig Nora! försätt såhär så kommer du långt:) pussss



       Datum: 2012-01-09 Tid: 14:43:23

Namn:
Kom ihåg mig?♥
Din E-postadress?: (bara jag kan se)

Din blogg/hemsida?♥:

Vad vill du skriva?:

RSS 2.0