HOME  FACEBOOK  DESIGN BY

You are the 1. Del 22.

Datum: 2012-01-14 Tid: 16:08:15 Kategori: novell



Pappa skrattade pch gick sedan upp till sitt rum.
- Tack Vanessa, det va gott.

- Varsegod gumman, vill du ha mer?

- Nä, det är bra. Sa hon och log.
Klockan var halv 5, jag började diska och när jag var klar så hörde jag att mamma ringde.
- Hej mamma.

- Hej, när vill du att jag ska hämta dig?

- Typ, vid 7 eller nåt?

- Okej. Men en sak till, det var en polis som ringde hem till oss, och dom har även gjort det hos hon där Laura?

Shit! Detta var inte bra! Åååh, vad ska jag säga nu..
- Okej...? Vad ville dom?

- Dom ville prata med dig, är det något du vill berätta elller?

- Jag kan säga det när jag är hemma.

- Säg bara nu istället!

- Men nej? När jag är hemma sa jag?

Jag la på och la ner den i fickan igen.
- Liiizzyyy!

- Vad!?

- Kom, fort!

- Aa, vad är det?

- Mamma ringde nyss och berättade att poliserna hade ringt hem till Mamma och till Laura, och jag vill inte berätta till henne om allt som hänt, för hon kommer göra värsta stora grejen av det, jag orkar inte med att hon ska göra det, så vad ska jag säga?

- Men vad sa du när hon sa det då?

- Jag sa att jag berättar när jag är hemma.

- Men fan vad dum du är Vanessa!

- Varför?

- Men säg.. säg bara sanningen nu, allt är ju ändå sabbat, låt henne göra grejen stor, vad ska vi göra?

- Aja, fast kan man inte säga något annat då?

- Nej, asså jag vet inte, bara berätta allt.

- Okeej, men hon kommer och hämtar mig klockan 7.

- Aa.

Vi gick ut till stan lite.
- Lizzy, du fyller ju år snart.

- Japp!

- Är det något mer du önskar dig mer än systemkameran?

- Ja, en ny keyboard!

- Haha okej, något mer??

- Nä, inte vad jag vet, men lite nya kläder, en Ipad och nya skal till min Iphone.

- Okej..

- Haha, mycket eller?

- Haha, bortskämda unge. Sa jag och blinkade med ena ögat.
- Hihi.
Vi fortsatte gå, men i förpresent till Lizzy köpte jag ett par illrosa urbanears till henne, Justin Bieber boken + planch, ett skal till hennes mobil, 2 juicy couture dresser, + en Juicy tröja, och en Victoria's Secret parfym.
Vi gick vidare och sedan gick vi hem. Liz blev jätteglad för hennes saker jag köpte.
När vi kom hem såg pappa allt vi hade köpt.
- Oj! vad är detta!

- Haha, jag köpte lite förpresenter till henne.

- Köpte ni något till mig då?

Sa pappa och skrattade.
- Haha, så go är du pappa.

- Jag har gjort mat ifall ni vill ha?

- Yes, please!

Pappa hade lagat lax med hollande sås, och kokta grönsaker till. Jag var faktist jättehungrig! Det var gott, pappa lagar faktist god mat.
Det kändes rätt bra att tillbringa doma 2 dagarna med syrran, eftersom vi inte brukar träffas så ofta. Det kommer bli tråkigt och åka iväg sen.
Vi satt och pratade samtidigt.
- Vanessa, hur går det med turnén? Undra pappa.
- Rätt bra, bijetterna släpps om 2 veckor.

- Härligt.

- Pappa! Jag kanske kommer få följa med henne på nästa gala, om Justin Bieber kommer dit!

- Jaså?

- Hon vill gärna träffa honom, eftersom han är där varje gång, så när hon ändå kommer ha chansen att få se han, så tar jag med henne..

- Okej, vad roligt!

- Mm!

- Jag vill bara säga en sak. Sa pappa.
- Om 1 månad åker jag till Los Angeles, så Liz kommer få bo hos dig och mamma sålänge.

- Va!? Ska du? Men vad ska du göra där?

- Lite affärer bara, men jag ska stanna där i kanske 2 - 3 månader. Det kommer gå fort med tiden!

- Aha, okej...

- Men jag hinner ju vara här till Lizzys födelsedag i alla fall! Sa pappa och strök henne över håret. Liz kramade om honom. Hon gillade verkligen inte när han åkte iväg på sånt, hon var väldigt känslig etfersom hon bott med pappa nästan hela livet.
- Pappa, lova att du är försiktig där? Sa hon.

- Självklart gumman.

Vi åt klart och sedan skulle jag gå och diska allt.
- Wops, ge mig sakerna, idag diskar jag. Sa pappa.
- Pappa, det är okej, jag kan diska.

- Nej, jag ska diska.

Han tog allt och började diska. För mig var det heelt okej! Kändes som pappa var en tjej nu haha.
Klockan blev 10 i 7 och mamma ringde och sa att hon är här om 5 minuter, så jag började ta på mig jackan och allt.
- Hejdå Liz, älskar dig, vi träffas ju snart ändå!

- Aa... älskar dig med hejdå!

Jag gav henne en puss och sedan sa jag hejdå till pappa.
- Hejdå pappa! Ha det bra i Los Angeles också, vi ses på Lizzys födelsedag.

- Det gör vi älskling, hejdå, lycka till på konserten.

Jag kramade om pappa och sen så gick jag ut. Mammas bil stog där och jag steg in i bilen.
- Hej, hade du roligt där?

- Jadå.

- Mamma du vet väl vad pappa ska göra om 1 månad

- Vadå?
Hade pappa inte berättat för mamma innan oss? Det borde han ha gjort. Eller så vet mamma om det bara att hon inte minns det..
SÅDÄR NU ÄR DEL 22 UPPE. FÖRLÅÅÅÅT FÖR DEN DÅLIGA UPPDATERINGEN, MEN NI VET HUR DET ÄR MED SKOLA, PLUGG, PLUGG, O.S.V... SÅ MAN HINNER LIKSOM INTE! MEN JAG FÖRSÖKER JU IAF GÖRA MITT BÄSTA! HOPPAS NI KOMMENTERAR!

KRAM PÅ ER GOA LÄSARE!!

~Nora~


FÖR KONTAKT:  ↓




     Postat av: Emma

Lika bra som vanligt!!!!!!!



       Datum: 2012-01-14 Tid: 16:14:20

     Postat av: Hanna.K

Gryyym vill läsa nästa deeeel nu =(



       Datum: 2012-01-14 Tid: 16:15:06

     Postat av: sara

Nora riktigt bra verkligen!!!!



       Datum: 2012-01-14 Tid: 16:18:42

     Postat av: Soffi

Äntliiigen!! =)



       Datum: 2012-01-14 Tid: 16:25:00

     Postat av: ebba<3

åååhhh vill läsa mer så himla bra skriver du!! <3



       Datum: 2012-01-14 Tid: 16:25:57

     Postat av: Heléne

Har aldrig kommenterat innan men vill bara säga att fan vad bra stories!



       Datum: 2012-01-14 Tid: 16:26:34

     Postat av: Helene

Söt blogg =)



       Datum: 2012-01-14 Tid: 16:27:10

     Postat av: Anna

Jätteintressan! puss pusss



       Datum: 2012-01-14 Tid: 16:37:54

     Postat av: Jessie

Mer mer mer mer <3 <3 <3



       Datum: 2012-01-14 Tid: 16:42:33

     Postat av: Melissa

var e Boboo haha så söt



       Datum: 2012-01-14 Tid: 16:46:33

     Postat av: Sara

haha melissa, bobo... faktiskt så är han jättesöt... Det är väl egentligen Boo va? typ kändishund haha



       Datum: 2012-01-14 Tid: 16:47:10

     Postat av: Nelly

Bra Nora!



       Datum: 2012-01-14 Tid: 16:56:46

     Postat av: Li

Håller med, Kul att läsa, grym du e!



       Datum: 2012-01-14 Tid: 16:57:48

     Postat av: LoveJustinBieber

Äntligen, har väntat på denna delen hihi



       Datum: 2012-01-14 Tid: 17:01:25

     Postat av: Alice

Nice!



       Datum: 2012-01-14 Tid: 17:11:10

     Postat av: sara

Kul att denna delen kom nu, den va bra=)



       Datum: 2012-01-14 Tid: 17:28:11

     Postat av: Ella

Fan vad braaa!!!



       Datum: 2012-01-14 Tid: 17:46:29

     Postat av: sara

Du e så duktig på att skriva. När kommer boken? =)



       Datum: 2012-01-14 Tid: 17:47:05

     Postat av: Mariam

Gryyymt braa!!:D



       Datum: 2012-01-14 Tid: 17:47:10

     Postat av: Anonym

Skit bra!!

skriv mer om cameron :)



       Datum: 2012-01-14 Tid: 22:46:51

     Postat av: JULIAAAAA

Heeeelt grymm! Nästa deeeeel!



       Datum: 2012-01-15 Tid: 19:31:53 URL: http://nattstad.se/juulialarssoon

Namn:
Kom ihåg mig?♥
Din E-postadress?: (bara jag kan se)

Din blogg/hemsida?♥:

Vad vill du skriva?:

RSS 2.0