HOME  FACEBOOK  DESIGN BY

You are the 1. Del 10.

Datum: 2011-12-26 Tid: 14:03:10 Kategori: novell



- Asså jag dör, vilken tur du har!

Ja, eller hur.

- Men vanessa, jag måste också berätta en sak.

- Vadå?

- Det är så att.....
- Det är så att Jonas fick nångon hjärtattack igår..

- Skämtar du eller!? Var är han?

- Han är på sjukhuset, men jag vet inte hur eller varför han fick det.. Jag ska hälsa på han om en timma.

- Jag följer med! Hur fick du reda på det?

- Hans mamma ringde, hon var helt förstörd!

- Nej, stackarn, vet du om han har vaknat upp eller något?

- Nä, han typ ligger i koma, tänk om han kommer dö!? Sa Ashley med gråtande röst.
- Nej han kommer inte det, säg inte så.

- Han har legat i komma i 14 timmar.....

- Oj, vi får la hoppas att han vaknar upp snart! Sa jag.
- Vänta vanessa, det ringer.

- Okej.

Jag väntade och någon minut efter var hon tillbaka i telefonen.
- vanessa han har vaknat upp!!!!

- Åh, tack och lov! Vi går till han nu då! Jag kommer och hämtar dig.

- Gör så.

Jag to bilnycklarna och sprang ut till bilen. Jag började åka iväg till Ahleys hus och där stog hon.
- Hoppa in!

Sedan åkte vi vidare till sjukhuset. En läkare hjälpte oss att hitta rummet och där låg han i sjukhus sängen och hans föräldrar stog där överlyckliga att han mådde bra.
Älskling, hur mår du!

Sa Ashley och kramade om honom.
- Jag mår bättre.. tack för att du kom älskling.

- Såklart jag kommer!

Dom kysste varandra och jag var så glad för deras skull. Äkta kärlek..
Ashley satte sig bredvid Jonas i sjukhus sängen och jag log mot dom. Sedan gick jag fram till hans föräldrar och pratade lite med dom.
- Hej, hur mår ni..?

- Hej gumman, vi mår bättre, vi trodde att detta var slutet för honom, eftersom att han aldrig vaknade upp på så länge.

- Han är en bra kille. Sa jag och log mot hans föräldrar.
Vi pratade en lång stund och när jag vände mig om hade Ashley somnat med huvudet på hans axel. Dom var verkligen söta tillsammans. Hon är alltid så lycklig med Jonas. Jag önskar att Nathan var mer sån mot mig, men nu har jag ju Cameron, som jag verkligen älskar.
Mamma sms:ade att maten var klar.
Jag gick fram och väckte Ashley försiktigt.
- Ashley.. Ashley?

Hon vaknade och såg väldigt sömnig ut.
- Ja, vad är det?

- Kom, vi ska hem och äta.

- Jag är inte hungrig.

- Jo, du ska äta, du har inte ätit något på länge, kom nu.

- Aja..

Ashley gav jonas en puss och en kram och sedan sa vi hejdå till alla.
Vi satte oss i bilen och började åka hem till mig.

Efter 10 minuter var vi framme.
- Jag sa ju att han skulle vakna upp. Sa jag och kollade på Ash.
- Ja, han är mitt liv, vet inte vad jag skulle gjort utan honom.

Jag kände att det vibrerade i fickan. Jag fick ett sms, av Cameron.
- Hej gumman, va gör du?

- Hej Cam, ska äta med Ash, du då?

- Är i stan.. Vem är Ash?

- Det är Ashley min bästa kompis.

- Jaha, okej, men kan du träffas idag?

- Jag vet inte, jag ringer isåfall.

- Gör det, puss.

- Puss.

Jag la ner mobilen i fickan och sedan gick vi in till köket. Såg gott ut!
Mamma hade gjort wook, och till efterätt gjorde hon cupcakes.
Vi satte oss ner och började hälla upp.
Det var jättegott.
- var va ni någonstans? Undrade mamma.
- Vi var på sjukhuset. Jonas fick en hjärtattack igår.

Ojdå! Vem är Jonas?
- Ashleys pojkvän?

- Jaha, oj, mår han bra då?

- Ja, han vaknade upp för någon timme sedan, han låg i koma i 14 timmar.

- Herregud! Vad skönt att han mår bra då.

- Vanessa kan du inte berätta vem du träffar nu då?

- Okej.. han heter Cameron!

- Jasåå, hur gammal är han?

- Som mig, och han är jättesnäll.

- Vad roligt, när får jag träffa honom?

Sa mamma och blinkade med ena ögat.
- HAHA, det vet jag inte.

- Men mamma din kille kommer ju imorgon.
- Ja, det gör han, klockan 3.
- Ska bli roligt att få träffa honom.

Mamma log mot mig.
Nu var vi klara med maten och vi tog varsin cupcake, med rosa glasyr över.
- Var dom goda? Frågade mamma.
- Skitgoda!

Efter att jag och Ashley åt upp våra cupcakes var vi mätta!
- Tack så mycket för maten Carrie!

Sa Ashley till mamma.
- Varsegod!

Sedan gick vi upp till mitt rum. Vi satte på musik, och jag tog upp Boobo i min famn.
- Hej Boobo! Sa jag och pussade henne tusen gånger.
Jag myste med henne och sedan la jag ner henne på golvet och gav henne ett hundben.
Ashley fick ett sms. Hon sa att det var från Jonas. Hon sa högt vad han skrev.
- Hej Ash, jag är hemma nu och jag mår faktist jättebra, konstigt nog.. lust och träffas senare?

- Hej Jonas! Åh vad skönt och höra, ja, jag tror det, jag är hos Vanessa just nu men hon ska träffa Cameron snart så jag kan väl träffa dig samtidigt då?

- Allright, glöm bara inte att ringa, love you.

- Nejdå, love you 2.

- Nessa, jag träffar han samtidigt som du träffar Cameron, om du ska det?

- Ja, jag ska nog det, vad bra, Jonas mår bra va?

- Ja, han sa att han mår jättebra!

- Awesome! Nu fick jag ett sms av Cam igen.
- Jag saknar diiig. (L)

- Miss you 2 älskling!

- :*

Cameron var verkligen underbar!! Jag känner på mig att han aldrig kommer att svika mig.
Jag och Ashley började sjunga till alla låtar som vi lyssnade på typ.
- This one's for you and mee, livin' oout our dreeams, we're right were we should be.......

Bruno Mars gör verkligen grymma låtar.
Vi skrattade ihjäl oss flera gånger. Vi tog massor av egopics.
Jag kollade min facebook och varje gång får jag typ 100 händelser...
Jag orkar aldrig kolla alla..
Men jag hade fått ett meddelande från Camerons syssling, Blair.

Oh my god! Tänk om hon är arg på mig för att jag träffar Cam? Fast nä, det tror jag inte.
på Meddelandet stog det:
- Hey! Hörde att du träffar Cam?

- Ja, hurså?

- Nä, ville bara säga det, hur går det då?

- Det går väl bra.

- Okej, gött och höra, seeya!

Jag hade fleeeera meddelanden av fans. Det finns väldigt många som fejkar mig på facebook så på alla meddelanden undrar dom om jag är den riktiga Vanessa. Jag orkar inte svara på det.. Jag loggade ut och klockan blev 6. Tror jag ska träffa Cam snart...
Jag ringde upp honom.
- Hej, kan vi träffas nu?

- Ja, äntligen!

- Men vart.

- Möt mig där vi brukar mötas.

- Okey.

Jag sa till Ash att jag skulle träffa honom nu.

- Aa, då går jag och träffar Jonas nu också.
- Gött, vi ses.

Jag kramade om Ashley och sedan gick hon.
Jag tog på mig min rosa hoodie och ett par svarta jeans och började gå till Miss Top affären, där brukar jag alltid möta Cameron, och det var inte långt dit heller.

Jag såg Cameron stå där och han såg jätteglad ut.
Jag sprang fram till han och kramade om honom hårt.
- Har saknat dig så himla mycket!!

Sa han och gav mig en puss.
- Och jag dig!

- Det var fortfarande ganska ljust ute och vissa gick fortfarande runt i stan.
- Ska vi käka på uteservering?

- Visst. Sa jag.

- Vet du vad Vanessa?
- Nej, vad?
Äntligen är tionde delen uppe, undra vad Cam ska säga till Vanessa! Det får ni reda på ikväll!

Ta och kommentera vad ni tycker om del 10 om nästa del ska komma ut snabbare!!

KRAM !! ~Nora~







     Postat av: Emma Krarup

Nora den e skit bra! jätte spännande :D <3333



       Datum: 2011-12-26 Tid: 14:07:30 URL: http://nattstad.se/emmakrarup

     Postat av: Derya

Gryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyym<333333



       Datum: 2011-12-26 Tid: 15:22:35

     Postat av: Derya

Gryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyym<333333



       Datum: 2011-12-26 Tid: 15:22:48

     Postat av: Fanny!<3

som sagt Nora, DU ÄR GRYM!<33333



       Datum: 2011-12-26 Tid: 15:25:56 URL: http://sweetlikeaprincess.blogg.se/

     Postat av: Nicole :)

Verkligen as bra, älskar den <3



       Datum: 2011-12-26 Tid: 15:33:12

     Postat av: hanna

Grryyymmt Nora. Vill ha del 11 NUUUUUUUUUUUUUU!!!! Detta kommer bli sveriges nya succe!



       Datum: 2011-12-26 Tid: 15:50:53

     Postat av: Arnela

As braa!!!



Lägg ut nästa nuuuu!!!!<3



       Datum: 2011-12-26 Tid: 19:09:05

     Postat av: Anonym

Skiiiit bra :)



       Datum: 2011-12-26 Tid: 19:25:59

     Postat av: Alexandra Olssoooooon(aa'

BÄÄÄÄÄÄÄSTA! Snälla lägg upp den nästa delen nu, eller snaaart!! <3



       Datum: 2011-12-26 Tid: 19:46:14 URL: http://alexxanddraa.blogg.se/

     Postat av: Habiba

Braaa!!!!! <3333



       Datum: 2011-12-26 Tid: 20:59:15

     Postat av: Anna

Längtar tills nästa del, du är bäst!<3



       Datum: 2011-12-26 Tid: 22:34:41 URL: http://tollesson.devote.se

     Postat av: Sara

Fan vad bra vill bara läsa mer och meeer!!!!!!



       Datum: 2011-12-27 Tid: 00:03:57

     Postat av: Jasmin

Den va jätteeeeeeeeeeeeeeeeeee bra !<33



       Datum: 2011-12-27 Tid: 00:04:38

Namn:
Kom ihåg mig?♥
Din E-postadress?: (bara jag kan se)

Din blogg/hemsida?♥:

Vad vill du skriva?:

RSS 2.0