HOME  FACEBOOK  DESIGN BY

You are the 1. Del 41.

Datum: 2013-06-13 Tid: 15:13:00 Kategori: Allmänt
 
 
Jag kände att efter det misstaget gick det bara inte att vara glad och ha kul.. Jag hade världens största klump i magen och tårarna började rinna, varför hände det, varför. Man kan tycka att det var ett liitet misstag, men detta, det var inget litet, det gick lite över gränsen här, han började taffsa på mig överallt och verkligen åt upp mig. Det pågick väldigt länge också. Herregud vilka skuldkänslor jag har.


Jag var nu tillbaka i vårat hotellrum. Det kändes skönt att bara få komma bort därifrån och och få lite lugn och ro.. Jag bytte om till myskläder och satte upp mitt hår i en bulle, sedan tvättade jag bort allt smink. Jag var rätt hungrig så jag tog något att äta och sedan kollade jag på klockan. Klockan var bara 1, det var kolsvart ute men jag gick ut till balkongen och kollade lite på havet där vågorna forsa fram. Klumpen hade ännu inte försvunnit från min mage, tror heller inte den kommer göra det förrän jag berättat för Cam, jag kan ju inte ljuga för han. Fyfan vilken flickvän jag hade varit då, usch. Saken är att det är 6 hela dagar kvar tills vi åker hem igen och jag vet inte om jag kommer kunna vänta så länge, åh gud vad svårt detta blev nu. Jag orkade inte med nånting just nu, alla tankar som rusa omkring i huvudet, skuldkänslorna, jsg kände att det räckte och jag behövde sova. Jag ville bara kolla fort om Cameron hade smsat mig men det hade han inte. Min bakgrundsbild var på mig och han när vi kysste varandra, kollade lite på den innan jag la mig ner och blundade. 
 
NÄSTA DAG
 
Jag vaknade ganska tidigt faktist, kollade åt sidan och där låg Ella bredvid mig och sov djupt. På andra dubbelsängen låg Ashley och Shantall och sov. Jag försökte gå upp ur sängen försiktigt för att inte väcka Ella och jag lyckades. Tvättade ansiktet och bortstade tänderna. Jag var sugen på en god frukost så jag slängde på mig lite fina sommarkläder och gick sedan ut för att köpa frukost. Visste inte riktigt vart jag kunde köpa men det lönade sig med att fråga lite folk! Jag hittade till ett ställde mitt i stan där dom sålde nybakta bagutter så jag köpte 8 stycken + latte till allihopa. Jag passade på att gå in i skafferiet och köpa gurka, ost och paprika som man kunde ha i. När jag var färdig gick jag vidare tillbaks till hotellet. Cameron ringde mig och min klump i magen blev större och större. Jag svarade.
 
- Hej baby. Sa Cameron.
 
- Hej älskling!
 
- Går det bra att prata nu?
 
- Självklart.
 
Hehe, vad gör du då? Har du haft kul?
 
- Handlat lite frukost till mig och tjejerna. Jag har haft väldigt kul faktist, vad gör du?
 
- Duschat precis så nu äter jag frukost med la familia.
 
- Jaså! Hälsa alla från mig.
 
- Dom hälsar tillbaks! Saknar dig galet mycket Nessi.
 
- Åh jag saknar dig mer! Want u here.
 
- Orkar jag vänta i 5 dagar till? Hmm.. Sa han skojsamt.
 
- Jadå, det orkar du babe.
 
- Haha får väl försöka, men så fort du är hemma i LA så är du min igen, tänker aldrig släppa dig. 
 
- Åh älskling så söt. Du är min föralltid Cam. Hoppades jag...
 
 
- Sjävklart. Forever and ever and ever babe<3
 
- Jag är hemma nu, i hotellet alltså haha så vi hörs sen? Puss jag älskar dig.
 
- Jadå, älskar dig mest min fina. Hejdå
 

Vi klickade och nu var jag tillbaks i hotellrummet igen. Det kändes som att jag ljög för mig själv under hela konversationen med Cam. "min föralltid..." hörde jag om och om igen i mitt huvud. Men gjort är gjort inget kan ädra på det.
 
Tejerna vaknade lite smått och jag satte mig vid kanten av sängen bredvid Ella. 
 
- Wake up girls, har köpt frukost.
 
- Åh, vad underbar du ääär Vanessa. Sa Ashley. 
 
- Jag vet. Sa jag och flinade. 
 
Dom satte sig upp och jag gav dom varsin latte och baguette.
 
Smör, ost, gurka och allt finns därborta, köpte också 8 baguetter så alla får 2 var. Sa jag. Dom såg seriöst ut som sengångare när dom gick upp, bakfylla till max.. 
 
- Haha jag vet inte ens om jag orkar hela denna, dom är ju sjukt stora. Sa Shantall.
 
- Då kan du äta den andra senare om du inte orkar den nu. Sa jag.
 
- Juste Vanessa, varför gick du hem så tidigt igår? Sa tjejerna.
 
- Snälla, jag vill inte prata om det nu.. Sa jag och kollade ner på min latte. 
 
Okej.. men om det hände något speciellt så vet du att du kan prata med oss. När som helst bestie. Sa dom.
 
Klart jag vet. Sa jag och log lite smått mot dom. 
 
Jag kände för att gå ut och sola.
 
- Någon som vill med ut och sola?
 
- Yes please! Sa tjejerna. 
 
Jag bytte om till min bebisblåa bikini, satte upp mitt hår, tog på mig flipflops och till sist en handduk + kokosolja. Samma gjorde dom andra. Vi låste dörren och gick vidare mot hissen. Med oss ner tog vi också med oss baguetterna som vi ännu inte hade hunnit äta upp! Vi hälsade på killen som jobbade i Lobbyn och gick sedan vidare mot Solstolarna vid poolen. Det var SJUKT varmt ute, tror detta är det varmaste som varit sen vi kom. Vi satte oss på varsin solstol och började smörja in oss. Vad händer inte då? Jo, vi ser killarna som är påväg in mot hotellet, men dom såg oss så dom kom hitåt. Snälla gud låt dom gå! Tänkte jag för mig själv..
 
- Hej giirls! Sa alla, förutom Yones. Han kollade lite smått blygt på mig medans Zac gav Shantall en kyss och Jesse Ella. 
 
Vart har ni varit killar? Undrade Ella.
 
Vi har käkat! 
 
- Jasåå, kom och sola med oss då?

Faan ella, fan!! Tänkte jag för mig själv.
 
- Visst! Vi ska bara upp och byta om. Sa Zac.
 
Jag visste inte vad jag skulle göra eftersom tjejerna inte visste något och Yones har väl förmodligen inte sagt något till dom andra killarna. Det var bara till att fortsätta sola.. Dom kom nu ner och flyttade massa solstolar så dom låg bredvid oss. Såklart ställer Yones sin bredvid mig. Jag säger inte ett ord utan fortsätter sola som alla nu gjorde. Alla var sociala med varandra förutom mig. Jag satte i ett par hörlurar och lyssnade på musik tills jag kände att någon vinglade på min arm. Det var Yones. Jag tog av mig hörlurarna och kollade på honom med en undrande blick.
 
- Kan vi prata lite.. enskilt?
 
- okej.
 
Jag reste mig upp och samma gjorde Yones, vi gick vidare mot andra sidan poolen där det inte var så mycket folk. 
 
Vad är det? Sa jag.
 
- Vanessa, är det verkligen lugnt mellan oss?
 
- Har du hört mig säga det eller? 
 
- Du sa att vi skulle försöka glömma allt, du seriöst totalignorerar mig, vafan? 
 
- Nämen oj, kan man undra varför jag gör det? 
 
- Vanessa, en sak du ska ha klart för dig är att det faktist var DITT fel, det är du som är i ett förhållande inte jag, det var du som var otrogen inte JAG, sen så hade du inte sagt något om pojkvän så du har bara dig själv att skylla på. Du kan inte ta ut allt på mig.
 
- Men tror du jag gör det? Fattar du vilken jävla klump jag haft i magen sen just den sekunden vi kysstes, jag har inte sagt att det är ditt fel. Jag försöker ignorera dig eftersom det känns bäst så.
 
- Fine.. gör som du vill. Men kom ihåg att det var du som gjorde fel inte jag. Ska vi inte ens kunna prata med varandra för det?
 

Han hade faktist rätt med allt han nyss sa, åh vad ska jag säga.
 
- Jo, det antar jag att vi skulle kunna.. 
 
- Bra! Sa han och log.
 
Vi gick tillbaka till våra solstolar och började sola igen. 
 
Så vad ska ni göra när ni kommer hem igen då?  Undrade Zac.
 
Jag ska på fotbollsmatch med Cameron. Sa Yones.
 

Mina ögon spärrades upp under sekunden han sa Cameron ochjag reste mig upp och kollade på honom.
Fan vad jag är busted om det är min Cameron han snackar om. Åh herregud snälla låt det inte vara han.
 
- Vem Cameron menar du? Undrade jag och log så att han inte skulle misstänka något. 
- Cameron Parkes. 
 
- Jahaa okej. 
 
- Men Vanessa det ä..!
 

SCHH! sa jag till dom ganska tyst innan dom hann säga hela meningen. Tjejerna kollade med konstig blick på mig och la sig och solade igen.
 
Hoppas på gud att ingen av killarna hörde det. Det verkade inte så. Men jag funderade på att gå upp och prata med Yones igen och berätta det här och nu. Det kändes bäst faktist. Jag frågade honom om vi kunde gå upp och snacka igen. Han nickade och följde med tillbaks till andra sidan poolen. 
 
- Du vet Cameron Parkes?
 
- Ja..?
 
- Jo, det är såhär att....
 OCH DÄÄÄR SLUTADE DET! NI KANSKE HAR EN ANING OM VAD HON SKA SÄGA? ;) HAR INTE SKRIVIT PÅ UNGEFÄR ETT HALVÅR ELLER SÅ. HAR BARA INTE HAFT LUST. MEN DET ÄR BÄTTRE ATT HA KVAR BLOGGEN ÄN ATT TA BORT DEN FÖR JAG VISSTE ATT JAG SKULLE BÖRJA SKRIVA PÅ DEN IGEN NÅNGÅNG :). SOMMARLOV NU DÅ. HUR SKÖNT!? ÄNTLIGEN.. BÖRJAR 9:AN EFTER SOMMARN, INTE TAGGAD ALLS... MENMEN VAD SKA MAN GÖRA. VET INTE NÄR NÄSTA DEL KOMMER UT MEN HOPPAS DENNA BLEV BRA ÄN SÅLÄNGE! KOMMENTERA GÄRNA VAD NI YCKTE OM DEN!
 
KRAM
 
~Nora~
 
 
 


     Postat av: Saga Forsberg

Nu har jag lagt upp handlingen till min nya novell. Jag har inte så mycket läsare, så det skulle vara kul om ni/du kunde titta in och kanske bara läsa handlingen och om ni tycker det verkar bra så fortsätter ni. Skulle vara sjukt tacksam, kram!



       Datum: 2013-07-28 Tid: 11:28:27 URL: http://www.bieberlaugh.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?♥
Din E-postadress?: (bara jag kan se)

Din blogg/hemsida?♥:

Vad vill du skriva?:

RSS 2.0