HOME  FACEBOOK  DESIGN BY

You are the 1. Del 16.

Datum: 2011-12-31 Tid: 15:17:22 Kategori: novell



vi fortsatte kolla på filmerna och klockan blev 11.
Jag var inte ens trött, så jag gick upp till mitt rum och nördade Temple Run lite, det bästa spelet som finns!
Jag blev rätt trött, så jag borstade tänderna och gick och la mig, jag tänkte fortfarande på det sms:et, och jag ska ta reda på vem det var, nångång i allafall.
Nästa dag.

Telefonen ringde och jag gick ner och svarade.
- Hallå?

- Hej Vanessa!

- Hej Steve.

- Jag snackade med Troy. Han sa att biljetterna släpps nästa månad som du sa?

- Okej, vad bra!

- Ja, men vi hörs då.

Mamma var vaken och fixade sig inför jobbet.
- Hejdå, vi ses Vanessa.

Sa mamma och gick.
- Hejdå!

Jag kom ihåg att pappa skulle hämta mig kl 1, och klockan var bara 11...
Jag ringde pappa och frågade för säkerhetskull till pappa och frågade när han skulle vara här.
- Jag är hos dig klockan 1.

- Okej, ville bara försäkra mig, hejdå.

- hej.

Jag behövde äta något, var sååå hungrig. Så jag gjorde en liten frukost till mig själv. ägg, bacon, mackor och lite annat.
Efter att jag hade ätit så kom tjejerna hem till mig.
- Hej tjejeeer.

- Hej Nessi. När kommer din pappa?

- Vid 1, men ville att ni skulle komma så länge.

- Shantall, det var längesen vi sågs faktist, hur mår du?

- Bara bra, själv då?

- Samma här!

Vi gjorde lite olika  och tiden gick och gick. Jag hade fixat mig och var helt klar, klockan var nu 12:50 och tjejerna gick hem.
- Vi ses, hejdå!

- Hejdåå!

Jag såg pappa köra fram mot vårat hus och Lizzy vinkade till mig från bilen. De stannade och jag hoppade in.
- Hej pappa och Lizyy!

- Hej Vanessa! Jag har saknat diig!

Sa hon och kramade mig.
- Saknat dig med gums.

- Vart ska vi nu? Undrade jag.
- Lizzy ville till Museét nu så vi åker dit.

- Okeej.

Vi åkte till Naturhistoriska Museét. Vi var där i kanske 1 timma. Sen åkte vi till tivolit, sen åt vi på restaurang och m.m.
Några timmar senare.

Pappa skjutsade mig hem, det hade faktist varit kul idag. Men jag funderade på om jag skulle träffa Aidan imon, jag lärde känna honom på en gala för 2 år sen. Jag får snacka med han sen. Nanna gade kommit hem från jobbet och hon höll på och laga mat.
- Hej mamma.

Hej, hur var det?

- Det var kul.

- Vad gjorde ni då?

- Vi åkte först till Naturhistoriska Museét, sen tivoli, restaurang o.s.v..

- Jaså, låter roligt!

- Mm.

- Så du är inte hungrig nu eller?

- Nä, inte jätte.

- Okej, då kan du äta senare. Men vi får gäster snart.

- Vilka ska komma?

- Dina kusiner och några kompisar.

- Jaha okej, vilken tid?

- Om 1 timma kommer dom.

- Okej.

Jag gick upp till mitt ru och fixade om mig. Jag lockade håret och tog på mig ett svart pösiht linne med ljusblåa jeans, sminkade mig och tog på mig lite smycken, sen var jag klar, och det hade gått en halvtimma..
Jag fixade massa andra saker, städade mitt rum, hallen och lite annat.
En halvtimma senare.

Det knackade på dörren och där stog massa från min släkt. Jag välkomnade dom och vi gick in till vardagsrummet.
- Hej Carrie!

- Hej Lily, hur mår du, så längesen vi sågs!

- Jag mår jättebra, hur mår ni?

- Bara bra.

Jag hade inte träffat dom på ett långt tag så det var kul och se dom.
- Vanessa, hur mår du, vad stor du har blivit.

- Jag mår jättebra, haha har jag det?

- Ja, gud!

Mina småkusiner var urgulliga. Det var 2 stycken som jag aldrig hade träffat. Jag pussade och kramade dom jättemycket. Vi satt och pratade i evigheter, åt middag och massor av andra saker.
Jag kollade på klockan och klockan hade blivit halv 1 på natten och dom skulle gå.
- Hejdå, det var jätteroligt och träffa er!! Hoppas vi ses snart.

- Hejdå älsklingar, ja vi får hoppas det.

Vi stängde dörren och gick in till vardagsrummet och hjälpte mamma. Vi bar in allt därifrån och tog in det till köket. Vi diskade och ställde undan allting, och nu var vi helt slut.
- Godnatt Vanessa, ska sova nu.

- Aa, godnatt mamma.

Jag gick upp till mitt rum och bytte om till pyjamas, tog bort allt smink och borstade tänderna sedan gick jag och la mig.
Nästa morgon.

När jag vaknade hade jag ett nytt sms, från det okända numret igen.
SÅ NU ÄR DEL 16 UPPE! SJUUKT JU. VAD TROR NI DET STÅR PÅ SMS:ET? DET KOMMER NI FÅ VETA I DEL 17! :D OCH DET FICK BLI EN KORT DEL IGEN FÖR VI SKA FÅ GÄSTER SNART... MEN GLÖM INTE OCH KOMMENTERA!

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!

~Nora~





     Postat av: Sofia

grym! skriv meeer



       Datum: 2011-12-31 Tid: 15:42:47

     Postat av: Anna D

skiiitbra! nästa tack! :)



       Datum: 2011-12-31 Tid: 15:43:22

     Postat av: Elsa

SKITBRA! SKRIV DEL 16 NUU <3



       Datum: 2011-12-31 Tid: 15:43:46

     Postat av: Josephine

jäättebra, älskar din story :)



       Datum: 2011-12-31 Tid: 15:45:18

     Postat av: nora lindblad

BÄÄST, NÄSTA DEL TACK <3



       Datum: 2011-12-31 Tid: 16:40:40 URL: http://noralindblad.blogg.se/

     Postat av: s

jätte bra!! Nästa del nuuu! :D :D :D



       Datum: 2012-01-02 Tid: 14:09:57

Namn:
Kom ihåg mig?♥
Din E-postadress?: (bara jag kan se)

Din blogg/hemsida?♥:

Vad vill du skriva?:

RSS 2.0