HOME  FACEBOOK  DESIGN BY

You are the 1. Del 19.

Datum: 2012-01-06 Tid: 19:15:11 Kategori: novell


Mamma frågade hela tiden vad vi letade efter, vi sa bara att vi letade etfer Boobo. Att detta händer mig, det har aldrig hänt mig innan. Jag var fortfarande jätterädd, jag funderade på och byta nummer, jag ville inte ha fler sms av den anonyma personen. När jag gick tillbaka till rummet så såg jag att..
Så såg jag att mitt täcke från sängen var nere på golvet och min morgonrock på dörrhandtaget. Jag fattar inte riktigt vad som händer. Han eller hon flyttar på våra saker hela tiden. Det var ju synd om Liz för hon är jätterädd.. Och mamma hör aldrig nånting, eller märker inget. Det är bara jag och Liz som är med i detta "spelet". Jag började fråga tyst om nån var där. Men fick ju inget svar. Jag ville inte vara där mer så jag gick ut och stängde dörren. Liz var med Boobo i vardagsrummet.
- Vanessa, hon är hungrig!

- Maten är uppe i mitt rum, men vågar vi gå in?

- Ja, vi kan ju inte låta henne vara hungrig fattar du väl?

- Kom då.

Vi gick upp och när jag skulle öppna dörren fick jag inte upp den. Det var låst.
- Shit! Dörren är låst, och jag låste den ju aldrig när jag gick ner!

- Men fan, skojar du med mig? Vad är detta!

- Liz, det finns någon här.

- Ja, jag vet. Men jag vill ge Boobo mat. Tänk på henne också.

- Vi får väl ta den andra hundmaten nere i köket, och sen tänker jag ta nånting och slå upp dörren med.

- Ja, kom nu.

Detta var riktigt läskigt.

Lizzys perspektiv.

Jag vet inte vad som händer. Detta känns inte alls bra och jag vill bara hem. Men jag kan inte lämna mamma och Vanessa här när det händer mystiska saker. Vanessa måste verkligen byta nummer eller något. Och varför händer detta just oss, och Laura, eller vad hon hette. Jag och Vanessa gick ner och matade Boobo. Hon var verkligen hungrig, sen gav vi henne vatten. Jag och Vanessa tog en metall sak och gick upp mot sovrummet. När vi skulle prova öppna en gång innan vi började så funkade det. Den var ju nyss låst?
- Lizzy, jag börjar tro att den anonyma är i MITT rum. Glöm att jag sover här inatt. Jag ska fråga mamma om jag får sova hos dig och pappa.

- Aa, gör det, och byt nummer!

- Det ska jag, bara det hjälper...

- Hoppas det.

Vi gick in till mamma och frågade om Nessa fick sova hos mig och pappa och det fick hon.
- Men varför vill du det då Vanessa?

- Känner bara för det mamma..

- Okej, jag kör er klockan 6.

- Okej.

Klockan var bara 4.
Vanessas perspektiv.


- Liz, kom vi går på promenad, vill inte vara här inne just nu.

- Okej, ska bara hämta min mobil.

- Aa.

- Men åååh, den är i ditt rum!

- Gå upp och hämta den då? Det är ju upplåst.

- Okej, vänta då.

Det dröjde och jag ropade på Liz. Till slut kom hon ner med sin mobil alldeles stel.
- Liz, vad är det?

Hon gav mig inget svar utan bara kollade på mig.
- Kom vi går nu Vanessa. Sa hon, hon såg mer normal ut nu.
- okej...

Vi gick en lång promenad, på vägen träffade jag Cameron. Han fick gå med oss resten av promenaden.
- Hej Vanessa!

- Hej älskling.

- Har saknat dig, är detta din syster?

- Ja, det är det.

- Hej Lizzy! Sa han och skakade hand.
- Hejhej!

- Vad gör ni här ute?

- Vi tar bara en promenad.

- Får man joina?

- Ofcourse! Kom.

Vi började gå och vi pratade om allt möjligt. Men Liz var för det mesta tyst. Så jag började prata med henne.
- Liz, varför såg du så rädd ut innan vi gick?

- För att jag hörde att någon pratade med mig i ditt rum!

- Visst ljuger du?

- Nej! Det var liksom någon som sa mitt namn? Och det var en tjejröst. Hon sa till mig att hjälpa henne med någonting.

- Med vad!?!?

- Jag minns inte riktigt vad det var.

- Hade det något med mig och göra?

- Det tror jag inte.

- Håller detdär fortfarande på i erat hus? Undrade Cam.
- Mm..

- Vanessa jag går hem till mamma lite okej?

- Aa, jag stannar lite mer med Cameron, vi ses.
Vi stog och pratade om lite andra saker än det som händer just nu.
- Vanessa, du vet väl att jag älskar dig mest av allt i hela denna världen?

- Och jag dig!

Han höll mig runt midjan med båda händerna och började kyssa mig.. jag hade saknat det. Jag försökte putta bort honom med handen efter ett tag, men han slutade inte. Efter en lång stund så slutade vi. Han började lé och jag gjorde detsamma.
Vi började gå hand i hand och vi kom in mot stan.
- Är du hungrig Vanessa?

- Ja, ganska..

- Kom vi går och äter nånstans.

Vi gick till en sushi restaurang och åt Sushi, jag älskar det. När vi kom till kassan tog jag upp pengarna för att betala.
Cam kollade snett på mig.
- Älskling, lägg ner det där, jag betalar.

- Det är lugnt, jag kan betala.

- Sluta, jag gör det nu.

Han räckte fram sina pengar och betalade. Vi gick och åt våran mat och när vi blev proppmätta tackade vi för maten och fortsatte gå.
Camerons perspektiv.

Vanessa är verkligen den finaste tjejen jag sett. Jag kan skriva en hel bok om hur underbar hon är. Jag skulle aldrig kunna svika henne. Jag älskar henne enormt, och att se henne glad är det bästa jag vet. Vi gick mot olika affärer och klockan blev halv sex.  Vanessa sa att hon var tvungen att gå hem. Jag gav henne en puss och sedan gick vi åt varsit håll.
Vanessas perspektiv.

Jag var tvungen att gå hem så vi sa hejdå och sedan gick jag. När jag kom hem så var mamma och Lizzy inne i vardagsrummet och kollade på tv.

- Jag kör er strax, är ni helt klara eller.

- Jag tror det, är Lizzy det?

- Ja, det är jag, jag väntar tills du är klar.

- Aha, men jag ska bara byta om, häng med mig Lizzy.
- Okej..

Vi gick upp till mitt rum, och nu..

JAAAA, NU ÄR DEL 19 UPPE, VAD LÅNGT VI HAR KOMMIT!! OCH DET ÄR TACK VARE ER! :) JAG HOPPAS VERKLIGEN NI TYCKER DENNA DELEN BLEV BRA, OCH ATT NI KOMMER FORTSÄTTA ATT FÖLJA DENNA BLOGGEN TILL NOVELLENS SLUT!  KOMMENTERA SÅ JAG HAR LUST OCH SKRIVA DEL 20 :D

KRAM!!!


FÖR KONTAKT: ↓



~Nora~


     Postat av: sara

Riktigt bra vill bara läsa mer och meeer!!! <3



       Datum: 2012-01-06 Tid: 19:23:47

     Postat av: hanna

Booomb bra!!!!



       Datum: 2012-01-06 Tid: 19:24:23

     Postat av: Alice

Fan vad grym den va!! Du e bäst nora! <3



       Datum: 2012-01-06 Tid: 19:24:40

     Postat av: Stefanie

Jättebra Nora! vill läsa meeer!!! =)



       Datum: 2012-01-06 Tid: 19:29:02

     Postat av: jenie

Gryyyyyym!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



       Datum: 2012-01-06 Tid: 19:29:17

     Postat av: jenn

Bobo!! haha så söt <3 <3



       Datum: 2012-01-06 Tid: 19:30:19

     Postat av: Vera<3

Bästa storyn!!!



       Datum: 2012-01-06 Tid: 19:30:54

     Postat av: Emma Borg

åååhhh vill läsa mer =)



       Datum: 2012-01-06 Tid: 19:32:53

     Postat av: Sara<3

mycket bra skrivet fina du! <3



       Datum: 2012-01-06 Tid: 19:34:30

     Postat av: jacob

bra ju.



       Datum: 2012-01-06 Tid: 19:34:51

     Postat av: Marie

När kommer boken ;)



       Datum: 2012-01-06 Tid: 19:35:09

     Postat av: Anna

Du är så duktig!! Vart får du allt ifrån?



       Datum: 2012-01-06 Tid: 19:35:55

     Postat av: Malin.P

Vill oxå kunna skriva så braaa!! =)



       Datum: 2012-01-06 Tid: 19:36:17

     Postat av: Alexandra Olssoooooon(aa'

ÅÅÅH skriv del 20 nuu snäällaaa jag ber dig, sjukt grym ! <3



       Datum: 2012-01-06 Tid: 20:27:14 URL: http://alexxanddraa.blogg.se/

     Postat av: <3<3

MEEER!!



       Datum: 2012-01-06 Tid: 20:28:31

     Postat av: Anonym

Faan vad braa!!!!!!



       Datum: 2012-01-06 Tid: 22:28:56

     Postat av: Emma

handlar det om ditt liv?



       Datum: 2012-01-06 Tid: 22:30:13

     Postat av: Anna

nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu tycker jag att du borde skriva en hel bok istället för en novell okej ? <33



       Datum: 2012-01-07 Tid: 10:34:35 URL: http://iitsonlymeee.blogg.se/

     Postat av: FEJC

Hej, ang länkbytet så skulle vi jätte gärna vilja göra ett länkbyte, kram!



       Datum: 2012-01-07 Tid: 15:22:29 URL: http://jjustinbbieberstories.blogg.se/

     Postat av: Anonym

sv: det blir nog imorgon, eftersom Julia ska fixa de, hoppas att de funkar för dig :)



       Datum: 2012-01-07 Tid: 15:35:05 URL: http://jjustinbbieberstories.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?♥
Din E-postadress?: (bara jag kan se)

Din blogg/hemsida?♥:

Vad vill du skriva?:

RSS 2.0