HOME  FACEBOOK  DESIGN BY

You are the 1. Del 21.

Datum: 2012-01-09 Tid: 18:57:32 Kategori: novell




Jag ville ringa mamma igen för och se hur det var hemma.
- Hej mamma.

- Hej Vanessa.

- Hur är det hemma?
- Det är bra, hurså?

- Okej, skönt och höra, undrar bara.

- Okej.. men jag har märkt att du frågar det rätt ofta... är det något jag bör veta eller?

- Nej, det är okej?

- Okej..

- A .. hejdå!

- Hejdå.




Jag slängde mig ner i soffan med mobilen och började smsa med massa. Liz fyller ju år snart, funderar på och köpa den systemkameran till henne.. det gör jag nog!
Jag skulle ut och möta shantall, ash och ella fort, och prata lite.
Jag gick ut och sa till Liz att inte vara rädd, och att ringa mig om det var något.
Jag tog på mig min jacka och där kom dom.
- Hej tjejer!

- Hej Nessii. Hur mår du?

- Lite bättre, fortfarande lite scary haha.

- Haha, ja, jag förstår dig.

- Ska vi hitta på något eller? Orkar inte bara va hemma. Sa Ella.
- Asså jag passar Liz för det är bara vi hemma.. så jag vet inte om jag kan. Var nyss ute också.

- Aha, men kan hon inte stanna hemma själv en stund då?

- Jag kan ringa och fråga henne...


Jag klickar upp hennes nummer och börjar ringa.
- Hallå?

- Hej gumman, skulle du kunna tänka dig och vara hemma nån halvtimme själv?

- Eh.. aa? Kan jag väl.

- Okej bra, är du säker, för annars kan jag stanna hemma istället?

- Nä men gå ut du, jag klarar mig, det är liksom bara en halvtimma?

- Okej, bra gumman, vi ses, puss!

- Puuuss.

- Aa, kom så går vi då.

- Just det, förut ringde Cameron mig och undrade om hela gänget skulle ut imorgon?

- Jaså, hade han några förslag? Undrade Ella.

- Ja, han sa att dom flesta ville ut och festa? Vill ni det?

- Låter som en bra idé, men får se om jag kan också. Är det imorgon? Undra Ash.

- Yes.

- Amen, aa vi får se då.

- Jag är ledig imon! Så jag hänger på! Sa Shantall.
- Great!

Vi gick till massa olika affärer, och nu gick vi och fikade på en jäätte stor uteservering.
Vi beställde pastasallad och chokladmuffins som efterätt.
- Just det, idag har jag och Jonas varit tillsammans i 2 månader! Sa Ashley.
- Aw, grattis älskling! Sa vi alla.
- Taaack sötnosar!

- Har ni gjort något speciellt då? Undrade jag.
- Nja, asså vi har gjort jättemycket, men för 2 dagar sen sa han att han hade en speciell överraskning till mig på söndag!

- Oooh, undra va det kan vara! Sa jag och blinkade med ena ögat.
- Haha, för goa är ni!

- I'm starving! När får vi vår mat, vad sega dom äär.

- Samma här, de kommer nog strax.

Vi väntade en lång stund och sen kom en servitör med vår mat. Det såg jättegott ut!
Vi började äta och vi pratade väldigt mycket under tiden.
- Men usch! Jag fick en rötten paprika? Kolla! Sa Ella.

- Haha! Lägg den bara vid kanten och ät det andra. Sa jag.
- Någon mer som fått något sånt....?

- Nope.

Jag kom och tänka på det som hände Jonas, så hemskt, jag måste fråga om det hänt något speciellt.
- Ashley? Ang det som hände Jonas, har det hänt något annat?

- Nej, han mår alldeles bra! I alla fall när jag har träffat han och så.

- Okej, vad skönt och höra!

- Mm.

Vi åt upp våran mat och sedan sa vi hejdå.
Jag gick hem igen men hörde inte Lizzy.
- Lizzy? Var är du?

Jag fick inget svar. Jag blev orolig, hon är ju trots allt min lillasyster.
Jag hittade henne ingenstans, jag blev ännu oroligare och ringde henne. Hon svarade inte på 2 gånger, så jag försökte en sista gång annars skulle jag ringa polisen.
Och nu svarade hon.
- Hej Vanessa.

- VAR ÄR DU!!?

- Hos min kompis! Fick du inte mitt sms eller!?

- NEJ, VILKET SMS??

Jag hade faktist inte fått något sms. Kanske var något fel på Lizzys eller min telefon.
- Men jag skrev att jag gick till Chelsea för hon mådde inte bra?

- Okej, men kom hem NU på en gång!

- Men varför!?

- För jag säger det, kom nu!

Jag la på och väntade på att hon skulle komma. Hon kan väl ändå ringa istället om hon ser att jag inte svarar? Herregud..
Chelsea bor inte så långt härifrån men jag ville att hon skulle komma hem eftersom jag var arg på henne. Hon gjorde mig väldigt orolig.
Hom kom hem nu efter typ 10 minuter.
- Liz, hur svårt är det och vänta i 30 minuter bara?

- Men förlåt då?! Jag trodde la du fick mitt sms?


- Ser du att jag inte svarar så ringer man? Jag tänkte ju ringa pappa och alla.

- Okej, förlåt har jag sagt! Sa hon med sur min och gick upp till sitt rum.
Egentligen var det faktist inte en så stor sak, men hon måste lära sig att hon inte bara kan gå nånstans sådär utan att jag har sagt att hon får.
Och det var bara en halvtimma liksom, det borde man ju klara utan och gå till en kompis...
Jag gjorde en kladdkaka och sallad.
- Liz!

- Vad!?

- Kom ner.

- Nej.

- Kom bara.

Hon kom ner och jag skärde upp en bit kladdkaka åt henne och fyllde en skål med sallad.
- Tack Vanessa.

- Sorry att jag skrek på dig, var bara arg just då.

Mm.... men det är lugnt.

- Ät nu. Sa jag och gav henne en puss på kinden.
Jag hörde att dörren öppnades och det var pappa.
- Hej!

- Hej pappa!

- Gick det bra här eller?

- Jadå.

- Great.

- Vanessa, det var nån unge som sprang fram till mig och frågade om jag var din pappa och m.m, man hörde knappt vad hon sa, hon pratade så fort! Sa pappa och skrattade.
- Haha! Nä. va sööt. Vad sa du då?

- Jag sa att jag var din pappa. Och sen sa jag att jag skulle hälsa till dig från henne.

- Vad söt du är pappa! Haha.

Pappa skrattade pch gick sedan upp till sitt rum.
- Tack Vanessa, det va gott.

- Varsegod gumman, vill du ha mer?

- Nä, det är bra. Sa hon och log.

SÅ NU ÄR DEL 21 UPPE!! KAN INTE FATTA ATT VI REDAN ÄR HÄR. SKITLÅNGT HAR VI VERKLIGEN KOMMIT! NI ÄR VERKLIGEN BÄST!! :D HOPPAS NI FORTSÄTTER SÅ SOM NI GÖR!


KOMMENTERA GÄRNA ! :*

KRAAAM

~Nora~


FÖR KONTAKT: ↓
















     Postat av: Josephine

skitbra!! :)



       Datum: 2012-01-09 Tid: 19:22:24

     Postat av: Elsa

faan vad bra!! keep it up girl!



       Datum: 2012-01-09 Tid: 19:23:13

     Postat av: Anna D

skiitbra! du skriver verkligen bra Nora =)



       Datum: 2012-01-09 Tid: 19:24:18

     Postat av: sabina

Den är verkligen skit bra!



       Datum: 2012-01-10 Tid: 21:25:35

     Postat av: sara

Faaan vad grym du är på att skriva!!!!!!!!!!!!



       Datum: 2012-01-11 Tid: 10:00:46

     Postat av: Jessie

Konstigt.. jag kunde inte se del 21 förrän nu?? fastän jags er att folk har kommenterat tidigare.. skumt.. Skitbra iaf puss puss



       Datum: 2012-01-11 Tid: 10:01:37

     Postat av: Anonym

Konstigt.. jag kunde inte se del 21 förrän nu?? fastän jag ser att folk har kommenterat tidigare.. skumt.. Skitbra iaf puss puss



       Datum: 2012-01-11 Tid: 10:01:52

     Postat av: Sofia.P

Bästa storybloggen på länge!!



       Datum: 2012-01-11 Tid: 10:02:17

     Postat av: Elsa

Ååååhhhh vill läsa meeer!! <3



       Datum: 2012-01-11 Tid: 10:12:00

     Postat av: hanna

Skitbra Nora!!!



       Datum: 2012-01-11 Tid: 10:26:10

     Postat av: Emma

Nice!!!! ;)



       Datum: 2012-01-11 Tid: 10:31:14

     Postat av: Steff

Jättebra verkligen!!! älskar att läsa den <3



       Datum: 2012-01-11 Tid: 10:40:19

     Postat av: Esta

Vill läsa nästaaa så jävla braaa assåå!!! muah <3



       Datum: 2012-01-11 Tid: 10:54:51

     Postat av: Nora<3

GRYMT NORA!



       Datum: 2012-01-11 Tid: 10:57:29

     Postat av: stina

Jätte jätte jättebraaaa fina du!!!!



       Datum: 2012-01-11 Tid: 15:40:09

     Postat av: My

du e verkligen bäst på storiebloggs <3



       Datum: 2012-01-11 Tid: 16:11:45

     Postat av: sofie

Braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa



       Datum: 2012-01-11 Tid: 16:12:30

     Postat av: Kajsa

När kommer nästa? villa ha den nuuu! :)



       Datum: 2012-01-12 Tid: 21:55:42

Namn:
Kom ihåg mig?♥
Din E-postadress?: (bara jag kan se)

Din blogg/hemsida?♥:

Vad vill du skriva?:

RSS 2.0